×

تبعات ناشی از غیبت مشمولان خدمت وظیفه عمومی

تبعات ناشی از غیبت مشمولان خدمت وظیفه عمومی

تمامی مشمولان متولد 1355 تا فروردین 1374 که تاکنون وضعیت خدمتی خویش را مشخص نکرده و وارد غیبت شده‌اند، می‌بایست برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خویش اقدام کنند

تبعات-ناشی-از-غیبت-مشمولان-خدمت-وظیفه-عمومی وکیل 

تمامی مشمولان متولد 1355 تا فروردین 1374 که تاکنون وضعیت خدمتی خویش را مشخص نکرده و وارد غیبت شده‌اند، می‌بایست برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خویش اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا، سرهنگ رحمان علیدوست معاون احضار و اعزام این سازمان اظهارداشت: برابر ماده 58 قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان در صورت عدم ارسال به موقع مدارک مربوط به اعزام به خدمت و یا عدم مراجعه در تاریخ اعزام مشخص شده، غایب محسوب می‌شوند.

وی در خصوص مهلت معرفی مشمولان‏ گفت: مشمولانی که قبل از ورود به سن مشمولیت 18 سال تمام فارغ التحصیل شده، انصراف داده، ترک تحصیل و یا اخراج شده‌اند، با ورود به سن مشمولیت ،حداکثر 6 ماه فرصت دارند تا وضعیت خدمتی خویش را مشخص کنند.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: همچنین مشمولانی که پس از ورود به سن مشمولیت 18سال تمام فارغ التحصیل شده، انصراف داده، ترک‌تحصیل و یا اخراج شده‌اند از تاریخ مذکور حداکثر به مدت یکسال فرصت دارند وضعیت خدمتی خویش را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مشخص کنند.

علیدوست گفت: مشمولان غایب در صورت معرفی و یا دستگیری، به ترتیب زیر با آنان رفتار می شود:

1- مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیش از سه ماه باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می‌شوند.

2- مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یک‌سال باشد، علاوه بر شش ماه اضافه خدمت، فراری نیز محسوب شده و به مراجع قضایی معرفی می گردند.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا در پایان گفت: مشمولان غایب که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود، اقدام نکرده‌اند با مشکلات اجتماعی نظیر عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم امکان درخواست معافیت کفالت، ممنوعیت خروج از کشور، عدم امکان اخذ گواهینامه و دریافت تسهیلات بانکی مواجه می‌گردند لذا می‌بایست وضعیت خدمتی خویش را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مشخص کنند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.