×

شرور گردانی با لباس زنانه غیر قانونی است

شرور گردانی با لباس زنانه غیر قانونی است

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در واکنش به شرور گردانی با لباس زنانه در مریوان گفت طبق اصل قانونی مجازات ها ،ابتکار در اجرای مجازات صحیح نبوده و غیر قانونی است

شرور-گردانی-با-لباس-زنانه-غیر-قانونی-است

ایرنا- رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران در واکنش به شرور گردانی با لباس زنانه در مریوان گفت: طبق اصل قانونی مجازات ها ،ابتکار در اجرای مجازات صحیح نبوده و غیر قانونی است.

علی مندنی پور روز یکشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به ادعای برخی مسوولان دستگاه قضایی مبنی بر اینکه شرور گردانی با لباس زنانه نوعی ابتکار در اجرای مجازات محسوب می شود، گفت: قانون صراحت دارد که برای حفظ آبرو و حیثیت افراد اجرای این نوع مجازات ها درست نیست.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران ادامه داد: البته این اقدام علاوه بر غیر قانونی بودن نوعی اهانت به جایگاه و موقعیت زنان است.

مندنی پور تاکید کرد: گرداندن اشرار با لباس زنانه در خیابان یا آویزن کردن آفتابه از گردن آنها نه تنها موجب اصلاح مجرمان نمی شود بلکه احتمال بازگشت آنها به جامعه را نیز کاهش می دهد.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلا در ادامه به برگزاری همایش بررسی ابعاد حقوقی و تاریخی جزایر سه گانه خلیج فارس در شهر شیراز اشاره کرد و گفت: این همایش با حضور حقوقدانان مطرح کشور به مدت دو روز در تاریخ 12تا 13 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

به گفته مندنی پور در این همایش ضمن ارائه ابعاد حقوقی مالکیت ایران بر جزایر سه گانه خلیج فارس تعدادی اسناد حقوقی و تاریخی جدید برای نخستین بار مبنی بر مالکیت جمهوری اسلامی ایران بر این جزایر ارائه می شود.

رییس اتحادیه کانون های سراسری وکلای دادگستری ایران اضافه کرد، این اتحادیه در نظر دارد در آینده نیز چنین همایشی به منظور بررسی ابعاد حقوقی و تاریخی دریای خزر برگزار کند.

وی در ادامه به برگزاری همایش روسای کانون های وکلای استان ها در شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: یکی از محورهای این همایش بررسی مشکلات و چالش های وکلا و لایحه جامع وکالت است.

مندنی پور یاد آور شد: لایحه جامع وکالت هم اکنون در کمیسیون های اصلی و فرعی دولت در دست بررسی است و انتظار می رود به رغم دعوت یک نماینده از کانون وکلای مرکز یک نماینده نیز از اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری به عنوان نماینده تمامی کانون های وکلای کشور در نشست های بررسی این لایحه حضور داشته باشد.

به گفته مندنی پور تاکنون بیش از 80 ماده این لایحه در کمیسیون فرعی و حدود 20 تا 28 ماده نیز در کمیسیون اصلی دولت بررسی شده است.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلا ادامه داد:انتظار می رود این اتحادیه به عنوان معاضد دستور قضایی با بیش از 40 هزار وکیل در تصویب لایحه جامع وکالت نقش داشته باشد.

وی همچنین درباره تعرفه های وکالت گفت: هیچ تغییری روی تعرفه های وکالت صورت نگرفته و همچنان مانند تعرفه های سابق عمل می شود.

وی افزود : البته فقط در مسائل حقوقی تعرفه خاص وجود دارد و در مسائل کیفری تعرفه خاصی برای وکالت وجود ندارد.

مندنی پور همچنین در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا درباره بیشترین تخلف وکلا در سال 91 گفت: آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد اما طبق گزارش های دریافتی از کانون های وکلا گرفتن حق الوکاله اضافه بیشترین تخلف وکلا در سال 91 بوده است.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلا همچنین درباره زمان دقیق برگزاری آزمون وکالت سال 92 گفت: آگاهی پذیرش اوایل شهریور، ثبت نام اول تا دهم مهرماه و آزمون وکالت نیز نیمه دوم آبان ماه برگزار می شود.

منبع : پورتال وکیل امروز

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.