×

خبرگزاری فارس در خودرو را در زمان رانندگی قفل کنید

خبرگزاری فارس در خودرو را در زمان رانندگی قفل کنید

رعایت نکات ایمنی و اصول حفاظتی برای جلوگیری از سرقت خودرو همواره مدنظر رانندگان بوده، اما رعایت این نکته به ظاهر ساده که موقع رانندگی و به خصوص ایستادن در پشت چراغ قرمز، در قفل باشد می‌تواند از بسیاری از سرقت‌ها جلوگیری کند

خبرگزاری-فارس-در-خودرو-را-در-زمان-رانندگی-قفل-کنید وکیل 

رعایت نکات ایمنی و اصول حفاظتی برای جلوگیری از سرقت خودرو همواره مدنظر رانندگان بوده، اما رعایت این نکته به ظاهر ساده که موقع رانندگی و به خصوص ایستادن در پشت چراغ قرمز، در قفل باشد می‌تواند از بسیاری از سرقت‌ها جلوگیری کند.

 سرقت پدیده‌ای است که نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر جهان نیز رخ می‌دهد و سرقت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سرقت خودرو در کشور ما در حوزه خودروهای داخلی بیش از پیش مشهود است چرا که به دلیل ناکافی بودن ابزارهای ایمنی و حفاظت خودرو، سرقت این دسته از خودروها در صدر آمار سرقت‌ها جای گرفته است.

 استفاده از وسایل حفاظتی به روز و بالا بردن ضریب ایمنی می‌تواند کاهنده سرقت خودرو باشد؛ البته در کنار این ابزارها آگاهی و هوشیاری خود راننده نیز می‌تواند از بروز سرقت جلوگیری کند.

پلیس همواره به رانندگان توصیه کرده که علاوه بر استفاده از دزدگیر از قفل‌های فرمان و پدال استفاده کنند و از قرار دادن وسایل گرانقیمت، کیف و مدارک در داخل ماشین خودداری کنند.

در این بین با مطالعه برخی اخبار شاهد آن بوده‌ایم که برخی از سارقان به سرقت ماشین‌های پارک‌شده اکتفا نکرده و مترصد فرصتی هستند که خودروهای روشن را به سرقت ببرند؛ کاری که سارقان خودروی «پدر بنیتا» آن را انجام دادند.

حال با توجه به این موضوع و اخباری که حاکی از زورگیری از زنان در حین رانندگی است؛ پلیس به رانندگان توصیه کرده که در هنگام رانندگی حتماً‌ در خودرو را قفل کرده و اگر به هر دلیلی مثلاً پیاده شدن یک سرنشین در خودرو باز شده است قبل از حرکت مجدداً آن را قفل کنند.

رانندگان وسایط نقلیه باید توجه داشته باشند که هنگام توقف پشت چراغ قرمز حتماً در خودرو قفل باشد و رعایت این مورد برای زنان راننده در جهت جلوگیری از سرقت و زورگیری بیش از پیش اهمیت دارد.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.