×

افزایش 23 درصدی تلفات غرق شدگی در چهارماهه امسال

افزایش 23 درصدی تلفات غرق شدگی در چهارماهه امسال

در چهار ماهه نخست سال جاری 449 نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 365 نفر بود 23 درصد افزایش یافته است

افزایش-23-درصدی-تلفات-غرق-شدگی-در-چهارماهه-امسال

 در چهار ماهه نخست سال جاری 449 نفر بر اثر غرق‌شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 365 نفر بود 23 درصد افزایش یافته است.

افزایش 23 درصدی تلفات غرق شدگی در چهار ماهه امسال

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در چهار ماهه امسال از کل تلفات غرق‌شدگی در کشور 370 نفر مرد و 79 نفر زن بودند، این در حالی است که تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق‌شدگی در مدت مشابه سال قبل 317 و تعداد زنان 48 نفر بود.

خوزستان و آذربایجان شرقی در صدر آمار غرق شدگی

بر اساس این گزارش در این مدت استان‌های خوزستان با 68، آذربایجان شرقی با 59، فارس با 44، اصفهان با 33 و مازندران با 32 فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی را داشته اند. آمار تلفات در دیگر استان‌ها کمتر از 20 نفر و در تعداد قابل توجهی کمتر از 10 نفر بوده است. استان خراسان جنوبی نیز در این مدت هیچ مورد مرگ بر اثر غرق‌شدگی نداشته است.

لازم به ذکر است علت بالا بودن آمار تلفات غرق‌شدگی در استان آذربایجان شرقی طی چهار ماهه نخست سال جاری، وقوع سیل فروردین ماه در این استان است که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنانمان شد ضمن آنکه طی این ماه‌ها بیشتر تلفات غرق شدگی در رودخانه‌ها به ثبت رسیده و به همین دلیل استان مازندران در رتبه پنجم آمار تلفات قرار گرفته است.

مرگ 146 نفر در رودخانه‌ها

در چهار ماهه ابتدایی سال جاری بیشترین آمار تلفات غرق‌شدگی مربوط به روخانه‌ها است. در این مدت 146 نفر در روخانه‌ها جان خود را از دست داده اند که 32.5 درصد از کل تلفات این مدت را در برمی گیرد؛ پس از آن کانال‌های آب با 51 فوتی، دریا با 43 (40 نفر خارج محدوده طرح و 3 نفر در محدوده مجاز)، استخر کشاورزی با 41، دریاچه مصنوعی و سد با 32، استخر شنا با 29، چاه با 16، حوض و حوضچه با 12 و دریاچه طبیعی با چهار نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

75 نفر نیز در مکان‌هایی دیگر به جز موارد ذکر شده در بالا جان خود را بر اثر غرق‌شدگی از دست داده اند.

رشد 27 درصدی غرق‌شدگی در تیرماه

در تیرماه امسال نیز 152 نفر بر اثر غرق‌شدگی جان باخته اند که نسبت به تیر ماه سال قبل 27.7 درصد بیشتر شده است.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.