×

داشتن امضای الکترونیکی ، فقط برای افراد حقوقی امکان پذیر است

داشتن امضای الکترونیکی ، فقط برای افراد حقوقی امکان پذیر است

معاون قوه قضاییه گفت در حال حاضر امضای الکترونیکی در انحصار وکلای پرونده های مختلف قضایی است و به زودی امکان استفاده از این سرویس برای سایر افراد فراهم می شود

داشتن-امضای-الکترونیکی-،-فقط-برای-افراد-حقوقی-امکان-پذیر-است

معاون قوه قضاییه گفت: در حال حاضر امضای الکترونیکی در انحصار وکلای پرونده های مختلف قضایی است و به زودی امکان استفاده از این سرویس برای سایر افراد فراهم می شود.

داشتن امضای الکترونیکی، فقط برای افراد حقوقی امکان پذیر استبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت السلام و المسلمین حمید شهریاری معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، در حاشیه مراسم رونمایی از امضای الکترونیکی قوه قضاییه، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقتی ارتباطات بر خط می شود و پای فناوری اطلاعات به میان می آید، وقوع مفاسد و جرایم مختلف کاهش پیدا می کند.

وی افزود: سامانه امضای الکترونیکی با استفاده از دستگاه های تولید امضای یکبار مصرف، شکل گرفته است و این امر امکان پیگیری دادخواست ها، شکوائیه ها و تمامی اسنادی که در دست دارند را از طریق دفاتر الکترونیک قوه قضاییه ارسال کنند.

معاون رئیس قوه قضاییه گفت: از جمله ویژگی های سامانه امضای الکترونیکی این است که کاربران می توانند از همان منطقه ای که در آن حضور دارند پیگیری پرونده خود را انجام دهند.

حجت السلام و المسلمین شهریاری خاطر نشان کرد: این پیگیری در حال حاضر با کارت هوشمندی که وکلای پرونده های مختلف قضایی در دست دارند، انجام می شود، اما در آینده ای نه چندان دور امکان داشتن امضای الکترونیکی برای افرادی که در مراکز مختلف که از کارت هوشمند استفاده می کنند، فراهم می شود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.