×

سقف جریمه های رانندگی 200000 تومان می شود

سقف جریمه های رانندگی 200000 تومان می شود

سقف جریمه های رانندگی 200000 تومان می شود

سقف-جریمه-های-رانندگی-200000-تومان-می-شود وکیل 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی:

سقف جریمه‌های رانندگی 200 هزار تومان می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اعلام کرد: در لایحه اخذ جرایم رانندگی سقف جریمه‌ها 200 هزار تومان پیش‌بینی شده و قرار است هر سال بر مبنای نرخ تورم میزان جریمه‌ها نیز افزایش یابد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، سردار اسکندر مومنی امروز در حاشیه دیدار مردمی در مرکز نظارت همگانی ناجا در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه سال نو ساعات کار مراکز شماره‌گذاری افزایش خواهد یافت و از ساعت 6:30 دقیقه صبح تا 18 فعال خواهند بود.
وی اظهار داشت: مراکز صدور گواهینامه هم ساعات کاریشان افزایش یافته است.
سردار مومنی افزود: با بیمه مرکزی ایران هماهنگ شده تا در پاسگاه‌ها مبادی ورودی و خروجی شهرها نماینده‌ای را مستقر کند تا برای خودروهایی که دارای بیمه نامه نیستند مدارک لازم را صادر کند. پلیس از حرکت خودروهای فاقد بیمه در ایام نوروز جلوگیری می‌کند.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: رفع نواقص فنی و ظاهری خودرو الزامی است و پلیس در ایام نوروز توسط خودروهای فاقد معاینه فنی جلوگیری می‌کند.
سردار مومنی گفت: ترخیص خودروها و موتورسیکلت‌هایی از سوی پلیس توقیف شده عیدی نیروی انتظامی به شهروندان است. بر این اساس جدول زمانبندی مشخص شده که این وسایل نقلیه آزاد خواهند شد ترخیص این خودروها و موتورسیکلت‌ها در صورتی که منع قانونی نداشته باشند میسر است.
وی اظهار داشت: در سفرهای نوروزی سال گذشته هزار نفر در تصادفات کشته شدند که پلیس بر این مبنا اقدامات سختگیرانه‌ای را در جاده‌ها اعمال خواهند کرد.
رئیس پلیس راهور ناجا تأکید کرد: پلیس با تخلفاتی مثل سرعت و سبقت غیرمجاز، حرکات اکروباتیک که جزء حرکات خطر آفرینی رانندگی هستند به شدت برخورد می‌کند.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر کمین خودروهای پلیس در جاده‌ها گفت: چیزی تحت عنوان کمین در جاده‌ها نداریم در برخی نقاط حادثه‌خیز که عمدتاً پیچ های خطرناک هستند پلیس حضور دارد اما به گشت‌های پلیس گفته‌ایم تا کمینی انجام نشود.
سردار مومنی درباره نصب ترمز ضد قفل بر روی خودروهای تولید داخل هم گفت: بر اساس ابلاغیه صورت گرفته و توافقی که با خودروسازان داشتیم تا پایان سال 40درصد از تولیدات خودروسازان داخلی به ترمز ضد قفل مجهز می‌شوند.
سردار مومنی گفت: در حال حاضر از موضوع ای بی اس عبور کرده‌ایم و پلیس در حال برنامه‌ریزی برای الزامی کردن نصب دیگر تجهیزات ایمنی بر روی خودروهاست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر کاهش 20 درصد واردات خودروهای خارجی گفت: این موضوع در کمیسیون تلفیق بودجه به تصویب رسیده اما هنوز در صحن علنی مطرح نشده است. پلیس از تولید ملی دفاع می‌کند اما باید یک محدوده زمانی تعیین شود تا یک رقابت برای تولید خودروهای ایمن و مناسب به وجود بیاید تصویب این کاهش 20 درصدی در جهت منافع مردم است و بازار خودرو را رقابتی‌تر می‌کند.
سردار مومنی گفت: سرعت خودروها روز به روز افزایش می‌یابد اما ایمنی خودروها هم‌گام با سرعت ارتقا نمی‌یابد بیش از 40 سال است که بازار در انحصار کامل خودروسازان داخلی است.
وی اظهار داشت: هنوز نصب GPS بر روی خودروهای حمل و نقل بار به اتمام نرسیده اما موضوع به جدیت از سوی پلیس پیگیری می‌شود.
سردار مومنی گفت: نصب دوربین‌های نظارت بر ترافیک از دیگر موضوعاتی است که پلیس در حال پیگیری آن است.
وی اظهار داشت: لایحه رسیدگی به تخلفات رانندگی در کمیسیون حقوقی، قضایی مجلس ادامه دارد و بازنگری‌هایی نیز در برخی مواد این قانون صورت گرفته است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در تغییرات جدید لایحه رسیدگی به تخلفات رانندگی سقف جریمه‌ها به 200 هزار تومان افزایش یافته و امتیاز منفی نیز از 50 به 30 امتیاز رسیده است.
وی اظهار داشت: جریمه‌های سنگین و مبالغ بالای این جریمه‌ها در کشورهای دیگر وجود دارد و ما امیدواریم لایحه رسیدگی به تخلفات رانندگی سال آینده به تصویب برسد.
سردار مومنی گفت: در بازنگری جدید بنا شد هر سال مطابق با نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی میزان جریمه‌های رانندگی نیز افزایش یابد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.