×

قانون جامع رسانه‌ها به مراحل پایانی رسید

قانون جامع رسانه‌ها به مراحل پایانی رسید

قانون جامع رسانه‌ها به مراحل پایانی رسید

قانون-جامع-رسانه‌ها-به-مراحل-پایانی-رسید

معاون امور مطبوعاتی خبر داد:
قوانین مورد نیاز رسانه‌های جدید طراحی شد
تعریف مشخصی از خبرنگار در قانون ارائه شد    

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیان آخرین وضعیت قانون جامع رسانه گفت: این قانون مراحل پایانی تدوین را سپری می‌کند و برای اظهار نظر به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه شده است.

محمدعلی رامین در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: برای تدوین قانون جامع رسانه با کارشناسان مختلف رایزنی شده است و به زودی پس از آماده شدن به طور کامل در هیات دولت مطرح و برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی می‌رود.

وی با بیان این که قانون جامع رسانه قانونی کامل است افزود: برای تدوین قانون جامع رسانه قوانین موجود به اضافه قوانین مورد نیاز رسانه‌های جدیدی چون خبرگزاری‌ها و سایت‌ها که به این عرصه ورود پیدا کرده‌اند را در کنار هم دیده و طراحی کرده‌ایم.

به گفته رامین در قانون جامع رسانه سعی شده است حقوق مولفان، صاحب‌نظران، شهروندان و مسوولیت‌ها و ماموریت‌های رسانه به نحوی منضبط و قانونمند به‌طور روشن و آشکار و بدون اعلام سلیقه و نفوذ و خواست‌های شخصی و گروهی باشد تا بتواند به مجموعه رسانه‌ها که از نظر ما رکن چهارم مردم سالاری دینی است، نظم دهد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگاران را آسیب‌پذیرترین قشر مجموعه رسانه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: در قانون جامع رسانه تعریف مشخصی از خبرنگار ارائه شده است، تا خلاء موجود در این حوزه را پر کند.

وی درباره تعلق سهام عدالت به خبرنگارانی که هنوز از این خدمت بهره‌مند نشده‌اند گفت: به ما سهم‌هایی از سوی ستاد سهام عدالت داده می‌شود و ما طبق آن خبرنگاران را گروه گروه معرفی می‌کنیم.

رامین تاکید کرد: نمی‌توان زمان مشخصی برای اعطای سهام عدالت به همه خبرنگارانی که از این خدمت بی‌بهره‌اند، اعلام کرد زیرا با توجه به سهمیه‌ای که برای ما در نظر گرفته می‌شود پیش می‌رویم.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.