×

کاهش 44 درصدی جعل سند مالکیت کاداستری

کاهش 44 درصدی جعل سند مالکیت کاداستری

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان این که جعل اسناد 44 درصد کاهش داشته است گفت با تدابیر اتخاذ شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جعل سند مالکیت کاداستری بسیار سخت شده است

کاهش-44-درصدی-جعل-سند-مالکیت-کاداستری

 مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان این که جعل اسناد 44 درصد کاهش داشته است گفت: با تدابیر اتخاذ شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جعل سند مالکیت کاداستری بسیار سخت شده است.

کاهش 44 درصدی جعل سند مالکیت کاداستریرضا طالبی‌زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم الحرام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به آمار ارائه شده از سوی اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری مبنی بر کاهش 44 درصدی جعل اسناد مالکیت گفت: با تدابیر اتخاذ شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جعل سند مالکیت کاداستری بسیار سخت شده است.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حرکت از ثبت سنتی به سوی ثبت نوین است.

طالبی زاده بیان کرد: هم اکنون بیش از 85 درصد خدمات این سازمان به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود که تاثیر زیادی بر کاهش جعل اسناد دولتی داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به سامانه تصدیق اصالت اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی ادامه داد: مراجعین می‌توانند با داشتن شناسه سند و رمز تصدیق و با مراجعه به سامانه فوق کلیه اسناد صادره را از حیث اصالت بررسی کنند.

وی در ادامه با اشاره به سامانه استعلام الکترونیک گفت: در حال حاضر پاسخگویی به استعلامات به صورت الکترونیکی و در کوتاه‌ترین زمان و حداکثر در 48 ساعت صورت می‌گیرد، در حالی که این فرآیند سابقا به صورت دستی صورت می‌گرفت و هفته‌ها به طول می‌انجامید و در این مدت جاعلین اقدام به جعل اوراق استعلام می‌زدند.

این مقام قضایی در تشریح سامانه آرشیو الکترونیک اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر برای کاهش تخلفات حذف فیزیک پرونده برای جلوگیری از سرقت و جعل اوراق ثبتی می‌باشد و در راستای این امر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اسکن بیش از 11 میلیون برگ سند موفق شده حجم نیاز به اسناد کاغذی را به شدت کم نماید و از این طریق مانع سرقت و جعل اوراق موثر در پرونده‌ها شده است.

وی در انتها با شاره به اینکه ارتباط زیاد ارباب رجوع و کارمندان مفسده خیز است گفت: با الکترونیکی شدن خدمات ثبتی میزان ارتباط کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان و ارباب رجوع کاهش یافته و در نتیجه میزان فساد نسبت به سنوات گذشته به شدت کم شده است.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.