×

ضرورت اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی

ضرورت اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت به دلیل افزایش تصادفات جاده‌ای، اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ضروری به نظر می‌رسد و وقت آن رسیده است که در این مورد نیز قانون، اعمال شود

ضرورت-اصلاح-ماده-19-قانون-رسیدگی-به-تخلفات-رانندگی وکیل 

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به دلیل افزایش تصادفات جاده‌ای، اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ضروری به نظر می‌رسد و وقت آن رسیده است که در این مورد نیز قانون، اعمال شود.

محمد دامادی در گفت‌وگو با خانه ملت در مورد طرح اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که در صحن مجلس، اعلام وصول شده است، اظهار کرد: بی‌تردید این طرح از سوی هیات‌رییسه مجلس به کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع می‌شود. ضمن ‌اینکه اصلاح این ماده از قانون از این نظر ضرورت دارد که اغلب کودکان بر روی صندلی عقب خودرو می‌نشینند و تاکنون نیز در کشور این موضوع نهادینه نشده است که سرنشینان عقب خودروها از کمربند ایمنی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از کمربند ایمنی در خودروها که ابتدا از رانندگان آغاز و به سرعت نیز این فرهنگ در جامعه نهادینه شد، خطرات ناشی از تصادفات را برای سرنشینان صندلی جلوی خودروها به طرز قابل توجهی کاهش داد، افزود: بستن کمربند ایمنی از سوی سرنشینان صندلی عقب خودروها هنوز در کشور فرهنگ‌سازی نشده و این در حالی است که در اغلب تصادفات به دلیل جریان ایستا و سکون حاصل از نیروی اینرسی که وجود دارد، سرنشینان عقب به سمت شیشه جلو پرتاب شده یا از درب‌های خودرو با شدت خارج می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: هم‌اکنون به دلیل افزایش تصادفات جاده‌ای، اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ضروری به نظر می‌رسد و وقت آن رسیده است که در این مورد نیز قانون، اعمال شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.