×

معاون وزیر دادگستری لایحه جامع وکالت تا پایان دولت دهم نهایی می شود

معاون وزیر دادگستری لایحه جامع وکالت تا پایان دولت دهم نهایی می شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت بررسی لایحه جامع وکالت تا پایان دولت دهم در کمیسیون لوایح دولت نهایی و به مجلس ارسال می شود

معاون-وزیر-دادگستری-لایحه-جامع-وکالت-تا-پایان-دولت-دهم-نهایی-می-شود وکیل 

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر دادگستری گفت: بررسی لایحه جامع وکالت تا پایان دولت دهم در کمیسیون لوایح دولت نهایی و به مجلس ارسال می شود.

عبدالعلی میرکوهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: لایحه جامع وکالت هم اکنون در دست بررسی کمیسیون لوایح دولت قرار دارد و بسیاری از مواد آن بررسی شده است.

این مقام مسئول در وزارت دادگستری با بیان اینکه طی هفته های گذشته به دلیل سفرهای استانی هیات دولت، بررسی این لایحه به تاخیر افتاده است ادامه داد: روزهای پنجشنبه هر هفته در کمیسیون لوایح به لایحه جامع وکالت پرداخته می شود.

میرکوهی اضافه کرد: همچنین طرحی مشابه همین لایحه در کمیسیون قضایی مجلس است که اگر لایحه در زمان مقرر نهایی نشود، مجلس بررسی طرح را آغاز می کند.

به گفته معاون حقوقی وزیر دادگستری، کمیسیون لوایح دولت به کمیسیون قضایی مجلس قول مساعد داده تا در زمان مقرر بررسی لایحه جامع وکالت را تمام کرده و به مجلس ارسال کند.

میرکوهی در ادامه درباره انتقاد رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران مبنی بر دعوت نشدن از این اتحادیه به منظور بررسی لایحه جامع وکالت ،افزود:کارشناسان کانون وکلای مرکز برای بررسی لایحه یاد شده از سوی کمیسیون لوایح دعوت شده اند و در اغلب موارد برای بررسی لوایح قضایی در دولت و مجلس از کارشناسان کانون وکلای مرکز دعوت می شود.

معاون حقوقی وزیر دادگستری همچنین درباره حق رای نداشتن کارشناسان کانون وکلای مرکز در بررسی لایحه جامع وکالت گفت:آیین نامه داخلی دولت، اعضای کمیسیون ها را مشخص کرده و طبق این آیین نامه فقط اعضای کمیسیون ها حق رای دارند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.