×

تعیین حداقل سن ازدواج دختران ، منتظر اعلام نظر مرکز تحقیقات اسلامی قم

تعیین حداقل سن ازدواج دختران ، منتظر اعلام نظر مرکز تحقیقات اسلامی قم

عضو فراکسیون زنان مجلس از اعلام نظرات نهایی مرکز تحقیقات اسلامی قم برای حداقل سن ازدواج، در هفته جاری خبر داد و گفت زمان دقیق اتمام بررسی سن ازدواج و تغییر قانون مشخص نیست

تعیین-حداقل-سن-ازدواج-دختران-،-منتظر-اعلام-نظر-مرکز-تحقیقات-اسلامی-قم

عضو فراکسیون زنان مجلس از اعلام نظرات نهایی مرکز تحقیقات اسلامی قم برای حداقل سن ازدواج، در هفته جاری خبر داد و گفت: زمان دقیق اتمام بررسی سن ازدواج و تغییر قانون مشخص نیست.

 طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی اظهار کرد: طبق آخرین جلسات صورت‌گرفته در هفته‌های اخیر با حضور معاون حقوقی رییس‌جمهور، دستیار رییس‌جمهور در حقوق شهروندی و کارشناسانی از معاونت زنان و شورای شهر تهران، اجماعی در خصوص سن ازدواج دختران صورت گرفت.

وی با بیان اینکه به لحاظ پیشینه حقوقی، فقهی و بهداشتی، بر سن 15 سال به عنوان سن ازدواج اجماع اولیه صورت گرفت، افزود: بهتر است این سن برای ازدواج دختران، در قانون در نظرگرفته شود. البته سن انتخابی هنوز دارای مخالفانی است و برخی با طرح مسایلی، سعی در مخالفت با تصویب آن دارند.

عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: در همین رابطه، جلساتی در آینده نزدیک با اداره تدوین قوانین برگزار می‌شود اما طبق نظر کارشناسان، تا قبل از بررسی قانون، تغییری در این سن ایجاد نخواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان دقیق اتمام بررسی موضوع حداقل سن ازدواج و تغییر قانون مشخص نیست، تصریح کرد: طی هفته جاری، نظرات نهایی مرکز تحقیقات اسلامی قم در این رابطه کسب می‌شود و در اولین فرصت، تغییراتی در قانون در دستور کار قرار می‌گیرد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.