×

دولت رفتار هر تلاشی توسط نمایندگان مجلس در ارتقای حقوق شهروندی قابل تقدیر است

دولت رفتار هر تلاشی توسط نمایندگان مجلس در ارتقای حقوق شهروندی قابل تقدیر است

یک وکیل دادگستری تاکید کرد که هر تلاشی توسط نمایندگان مجلس در ارتقای حقوق شهروندی قابل تقدیر است

دولت-رفتار-هر-تلاشی-توسط-نمایندگان-مجلس-در-ارتقای-حقوق-شهروندی-قابل-تقدیر-است

یک وکیل دادگستری تاکید کرد که هر تلاشی توسط نمایندگان مجلس در ارتقای حقوق شهروندی قابل تقدیر است.

محمدرضا دولت‌رفتار در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه موضوع حقوق شهروندی مقوله ای است که هر چه بیشتر در مورد آن تلاش شود به وضعیت استیفای حقوق شهروندان و همچنین ارتقای حقوق شهروندی در کشور کمک می کند، گفت: قطعا نمایندگان مجلس از طریق تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی می توانند تاثیر بسزایی در این زمینه داشته باشند و این اقدام به نوعی رویکرد نمایندگان به موضوع حقوق شهروندی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: از طریق کمیسیون اصل 90 در مجلس مردم می‌توانند برای استیفای حقوق خود از قوای سه گانه اقدام کنند. قوای سه گانه در حقیقت مسئولیت اصلی و اساسی پیگیری و اجرای حقوق شهروندی مردم را بر عهده دارند و ممکن است حقوق شهروندی مورد نقض قرار گیرد. فراکسیون مجلس از این زاویه می تواند به ارتقای این موضوع در فعال کردن کمیسیون اصل 90 کمک کند.

دولت رفتار با بیان اینکه فراکسیون حقوق شهروندی به واسطه رسیدگی به شکایت‌های مردمی و اطلاع رسانی در زمینه حقوق شهروندی می‌تواند در این زمینه موثر باشد، اظهار کرد: قانونگذاری موضوع دیگری است که در صورت وجود خلاء در این زمینه، مجموعه‌ای از نمایندگان می‌توانند با ارائه طرح ها و تدابیری در زمینه حقوق شهروندی موثر و مفید واقع شوند و در نهایت هر تلاشی در ارتقای حقوق شهروندی توسط نمایندگان مجلس قابل تقدیر است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.