×

نقش وکیل خانواده در زندگی افراد

نقش وکیل خانواده در زندگی افراد

به عقیده من یکی از تکالیف قوه‌قضاییه و حکومت پیشگیری از وقوع جرم است و یکی از ابزارهای بسیار عملی و موثر افزایش تعداد وکلا و کاربردی کردن نقش وکیل در زندگی اجتماعی است و نقش وکیل خانواده می‌تواند برای کاهش پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها خیلی موثر باشد

نقش-وکیل-خانواده-در-زندگی-افراد

به عقیده من یکی از تکالیف قوه‌قضاییه و حکومت پیشگیری از وقوع جرم است و یکی از ابزارهای بسیار عملی و موثر افزایش تعداد وکلا و کاربردی کردن نقش وکیل در زندگی اجتماعی است و نقش وکیل خانواده می‌تواند برای کاهش پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها خیلی موثر باشد.

اساسا وکالت یک حرفه لوکس و یک امر کاملا اتفاقی نیست و نباید در حاشیه زندگی جمعی افراد تلقی شود. با توجه به گسترش مناسبات و روابط فی‌مابین مردم و بروز و ظهور پدیده‌های اجتماعی فراوان و به‌تبع آن بروز اختلافات فراوان لزوم استفاده از وکیل بیشتر نمایان می‌شود. زندگی جمعی همانند طبابت به وکالت هم نیاز دارد.

بر همین اساس بنده معتقدم که وکالت باید در متن زندگی افراد گنجانده شود به گونه‌ای که مردم متوجه شوند در زندگی جمعی‌شان به همان اندازه که به پزشک و طبیب نیاز دارند به وکیل نیز نیاز دارند. به‌ویژه با در نظر گرفتن گسترش روابط صنفی و بروز ناهنجاری‌های فراوان اجتماعی باید حرفه وکالت هم همانند سایر حرف در متن زندگی مردم قرار گیرد. خانواده‌ها به محض شکل‌گیری در کنار طبیب و پزشک خانواده باید فردی که مشاور و وکیل امین است را به عنوان مشاور حقوقی در کنار خودشان داشته باشند.

به نظر من یکی از ضروریات زندگی کنونی است و تجربه نشان داده هرچه وکیل در زندگی افراد حضور بیشتری داشته و زندگی افراد را رصد کرده و راهنمایی‌های مستقیم در زندگی افراد داشته باشد مشکلات و ناهنجاری‌های آن خانواده کمتر خواهد بود و بر همین اساس بنده معتقدم اگر با این هدف با موضوع وکیل خانواده شکل بگیرد و خانواده‌ها این موضوع را بپذیرند و قبل از اقدام به هرگونه روابط مالی، اقتصادی، اجتماعی و غیره با دیگران ،با فردی که مشاور حقوقی است مشورت کنند قطعا می‌توانند بسیاری از ناهنجاری‌ها را کاهش داده و نزاعات، اختلافات و دعاوی را کمتر کنند و در مسیر رشد و تعالی جامعه موثر باشند.

در مورد استقبال مردم در این زمینه می‌توان گفت هنوز این موضوع برای جامعه و مردم شناخته‌شده نیست و هنوز مردم واکنشی نشان نداده‌اند و اگر بتوانیم این موضوع را در رسانه‌های گروهی و عمومی ترویج کنیم و به مردم آموزش دهیم قبل از هرگونه اقدام و قبل از اینکه به قاضی و دادگاه نیاز داشته باشند به وکیل نیاز دارند و یکی از مسائل بسیار جدی برای جلوگیری از بروز جرم و تخلفات می‌تواند وکیل باشد که چگونه مردم می‌توانند از روابط‌شان استفاده درست کنند و سوءاستفاده منجر به جرم و تخلف و روابط غیرقانونی نشود و به عقیده من یکی از تکالیف قوه‌قضاییه و حکومت پیشگیری از وقوع جرم است و یکی از ابزارهای بسیار عملی و موثر افزایش تعداد وکلا و کاربردی کردن نقش وکیل در زندگی اجتماعی است و نقش وکیل خانواده می‌تواند برای کاهش پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها خیلی موثر باشد.

قاسم شعبانی-وکیل دادگستری 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قانون

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.