×

اگر اجتماع به قصد بر هم زدن امنیت باشد ، اقدامی مجرمانه است

اگر اجتماع به قصد بر هم زدن امنیت باشد ، اقدامی مجرمانه است

یک وکیل دادگستری گفت صرف اجتماع جرم نیست، اما اگر اجتماع به قصد و تبانی باشد، اقدامی مجرمانه است

اگر-اجتماع-به-قصد-بر-هم-زدن-امنیت-باشد-،-اقدامی-مجرمانه-است

یک وکیل دادگستری گفت: صرف اجتماع جرم نیست، اما اگر اجتماع به قصد و تبانی باشد، اقدامی مجرمانه است.

نعمت احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طبق اصل 27 قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح و به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد، آزاد است. ما باید مردم را هدایت و ارشاد کنیم که ساختارشکنی نکنند.

وی معتقد است: یکی از مسائلی که گرفتارش هستیم این است که ما به مطالبات مردم توجه نکردیم. وضعیت اشتغال و ازدواج و ... بد است و ما می‌گوییم که خزانه پول ندارد و مالیات‌ها را اضافه می کنیم، در صورتی که باید کار دیگری انجام دهیم.

این وکیل دادگستری گفت: در حال حاضر مردم مطالبات مالی دارند، باید مهربانانه برخورد کنیم و بگوییم که شما در اجتماعاتی که باید مجوز بگیرند و قانون عادی هم گفته، تبلیغ علیه نظام نکنید و مطالبات را به گونه ای مطرح نکنید که مسایل امنیتی به وجود آید.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: از آنجا که هر جامعه ای به نظم احتیاج دارد به مردم بگوییم که بی نظمی دودش به چشم خودشان می رود و باید ضمن آگاهی اجتماعی به مردم، وزیر کشور هم راهپیمایی ها را تسهیل کند. اگر ما این موضوع را تسهیل کنیم که مردم بتوانند از مجرای قانونی سوالات و انتقادات‌شان را مطرح کنند، طبیعتا به اجتماعات غیرقانونی نیاز نداریم.

وی در پایان تاکید کرد: صرف اجتماع جرم نیست اما اگر اجتماع و تبانی به قصد باشد اقدامی مجرمانه است و عملی که انجام می دهیم امنیت ملی را به خطر می اندازد؛ لذا جرم اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی می شود و مجازات این جرم هم در فصل 5 و مواد 500 به بعد قانون مجازات اسلامی آمده است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.