×

کاداستر می تواند مبنای تصمیم گیری های کلان کشور باشد

کاداستر می تواند مبنای تصمیم گیری های کلان کشور باشد

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کاداستر را از اقدامات مهم در حال انجام در کشور عنوان کرد و گفت بخشی از سیستم کاداستر مربوط به امر تثبیت مالکیت‌ها است و بخش دیگر و پراهمیت آن ایجاد بانک اطلاعاتی املاک است که می‌تواند مبنای بسیاری از اقدامات و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور باشد و به تولید آمار پایه اقتصادی و مهم منجر شود

کاداستر-می-تواند-مبنای-تصمیم-گیری-های-کلان-کشور-باشد

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کاداستر را از اقدامات مهم در حال انجام در کشور عنوان کرد و گفت:بخشی از سیستم کاداستر مربوط به امر تثبیت مالکیت‌ها است و بخش دیگر و پراهمیت آن ایجاد بانک اطلاعاتی املاک است که می‌تواند مبنای بسیاری از اقدامات و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور باشد و به تولید آمار پایه اقتصادی و مهم منجر شود.

احمد تویسرکانی، با اشاره به تثبیت مالکیت‌ها و اهمیت آن در ایجاد نظم اجتماعی و حقوقی، گفت: شفافیت در امور اقتصادی جامعه، لازمه داشتن اقتصادمقاومتی و پویا است.

 به گزارش روابط‌عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وی در مراسم افتتاحیه اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان عنبرآباد   اظهارکرد: مسئولان در جایگاه خدمت به مردم باید با مدیریت و تلاش در راستای رفع مشکلات اقدام کنند و بدانند که مسئولیت و فرصت خدمت‌، گذراست و باید از آن نهایت استفاده را در جهت رضای خدا و مردم داشته باشند.

تویسرکانی اضافه کرد: توصیه می‌شود مسئولان شهرستان با نظارت بر مجموعه و پایش عملکرد‌ها، در جهت خدمت‌گذاری بیشتر به مردم گام بردارند.

وی در رابطه با مسئولیت‌ها و ماموریت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز اظهارکرد: سازمان ثبت اسناد، سازمانی حاکمیتی است که تمام مردم در حوزه‌های مختلف به نوعی با خدمات این سازمان ارتباط دارند.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در رابطه با بحث تثبیت مالکیت‌ها و اهمیت آن در ایجاد نظم اجتماعی و حقوقی گفت: لازمه داشتن اقتصادی مقاومتی و پویا، شفافیت در امور اقتصادی جامعه است و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اقتصاد کشور از گذرگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عبور می‌کند، اقدامات انجام گرفته دراین سازمان می‌تواند باعث هرچه شکوفا‌تر شدن اقتصاد کشور شود.

تویسرکانی به دعاوی حقوقی موجود در دادگاه‌ها اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از این دعاوی مربوط به املاک بین اشخاص و دولت است که تثبیت مالکیت‌ها با ثبت رسمی و اقبال عموم به این مساله، قطعاً موجب کاهش این دعاوی و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و کاهش پرونده‌های قضایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیستم اداره کشور، دچار روزمرگی شده و نیاز به تحول و تغییر اساسی دارد افزود: روزمرگی و انجماد کاری می‌تواند باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای در حوزه امور اداری شود و این مساله در سیستم اداری ما امروز مشهود است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه امید می‌‌رود اداره ثبت اسناد و املاک عنبرآباد با تلاش و همکاری مسئولان در ثبت استان و ادارات مرتبط بتواند در اجرای طرح کاداستر منطقه موفق باشد، گفت: در این خصوص اقدامات بسیاری در سطح استان صورت گرفته و امکانات به صورت کامل مهیا شده است که رسیدن به این هدف و تکمیل آن همت و تلاش تمامی مسئولان و همکاران را نیاز دارد.
تویسرکانی کاداستر را از اقدامات مهم در حال انجام در کشور عنوان کرد و ادامه داد: بخشی از سیستم کاداستر مربوط به امر تثبیت مالکیت‌ها است و بخش دیگر و پراهمیت آن ایجاد بانک اطلاعاتی املاک است که می‌تواند مبنای بسیاری از اقدامات و تصمیم‌گیری‌های کلان کشور باشد و به تولید آمار پایه اقتصادی و مهم منجر شود.  وی ضمن اشاره به موضوع توسعه ثبت رسمی و توجه مقام معظم رهبری در بند‌های 66 و 67 سیاست‌های ابلاغی جهت تدوین برنامه ششم توسعه که اهمیت آن را به خوبی در بحث تثبیت مالکیت‌ها نشان داده اظهار امیدواری کرد با تبلیغ و توسعه ثبت رسمی شاهد رشد روزافزون نظم حقوقی و کاهش دعاوی بین اشخاص باشیم.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.