×

مممنوعیت حمل سلاح سرد برای اجرا اباغ شد

مممنوعیت حمل سلاح سرد برای اجرا اباغ شد

ممنوعیت حمل سلاح سرد تحت عنوان «الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی»، برای اجرا در روزنامه رسمی کشور منتشر شد

مممنوعیت-حمل-سلاح-سرد-برای-اجرا-اباغ-شد وکیل 

ممنوعیت حمل سلاح سرد تحت عنوان «الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی»، برای اجرا در روزنامه رسمی کشور منتشر شد.

قانون الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی، در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ 22 آذر امسال به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و شورای نگهبان در تاریخ 29 آذر، آن را تایید کرد.

در تبصره یک این قانون آمده است: حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس در صورتی که صرفاً به منظور درگیری و ضرب و جرح انجام شود جرم محسوب و مرتکب به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می گردد. واردات، تولید و عرضه سلاح های مذکور ممنوع است و مرکتب به جزای نقدی درجه شش محکوم و حسب مورد این سلاح ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می شود.

تبصره دو این قانون نیز می‌افزاید: تولید، عرضه یا حمل ادوات موضوع تبصره یک در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی پس از دریافت مجوز بلامانع است.

نحوه و مرجع صدور مجوز به موجب آیین نامه‌ای است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزرای دادگستری و کشور و با همکاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.