×

اظهارات دو نماینده در خصوص طرح بهسازی قراردادهای موقت کار

اظهارات دو نماینده در خصوص طرح بهسازی قراردادهای موقت کار

اظهارات دو نماینده در خصوص طرح بهسازی قراردادهای موقت کار

اظهارات-دو-نماینده-در-خصوص-طرح-بهسازی-قراردادهای-موقت-کار وکیل 

طبق قانون کاردولت باید مشاغل دائمی را تعیین کند و مسوول ما این است که چرا تاکنون دولت این اقدام را انجام نداده و خواستار آن هستیم که مشاغل دائم تعیین شود. نمایندگان و بجنورد نسبت به بررسی طرح بهسازی قراردادهای موقت کار تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مصطفی کواکبیان در تذکری با بیان این موضوع که کارگران در حال حاضر با مشکل قراردادهایشان دست و پنجه نرم می‌کنند و فوریت این طرح بسیار مهم است خاطرنشان کرد: اگر مشکلی در محتوای طرح است باید پس از تصویب یک فوریت آن در کمیسیون مربوطه مطرح شود این که عنوان می‌شود قرارداد کارگران باسابقه 10 سال دائمی شده و زیر 10 سال اخراج می‌شوند صحیح نیست چرا که منظور ماده طرح فوق آن است که قرارداد کارگران با سابقه 10 سال به بالا باید قطعی شود نه آنکه کارگران با سابقه زیر 10 سال اخراج شوند.

ثروتی نماینده بجنورد نیز در موافقت با این طرح یادآور شد: این طرح و یک فوریت آن در مجلس هفتم مطرح شده بود اما قرار شد تا طرح فوق تا 6 ماه مسکوت بماند و پس از آن مجدد بررسی شود این درحالی است که 2 سال از آن 6 ماه می‌گذرد.

وی در پاسخ به تذکر برخی از نمایندگان که عنوان کرده بودند با تصویب این طرح کارگرانی که 10 سال سابقه کار دارند قرارداد شان دائمی و آنانی که زیر 10 سال سابقه دارند اخراج می‌شوند، گفت: این نظر درست نیست و در بند یک این طرح آمده است طبق قانون کار دولت باید مشاغل دائمی را تعیین کند و سوال ما این است که چرا تاکنون دولت این اقدام را انجام نداده و خواستار آن هستیم که مشاغل دائم تعیین شود.

 خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.