×

درخواست حسین آبادی از وکلا در آستانه انتخابات هیات مدیره کانون مرکز

درخواست حسین آبادی از وکلا در آستانه انتخابات هیات مدیره کانون مرکز

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز خواستار مشارکت هر چه بیشتر وکلا در انتخابات هیات مدیره کانون مرکز شد و گفت بی تفاوتی و عدم مشارکت در انتخابات هیچ نتیجه‌ای جز صدمه به کانون وکلا ندارد

درخواست-حسین-آبادی-از-وکلا-در-آستانه-انتخابات-هیات-مدیره-کانون-مرکز

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز خواستار مشارکت هر چه بیشتر وکلا در انتخابات هیات مدیره کانون مرکز شد و گفت: بی تفاوتی و عدم مشارکت در انتخابات هیچ نتیجه‌ای جز صدمه به کانون وکلا ندارد.

امیر حسین‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات هیات مدیره کانون وکلای مرکز در روز پنج شنبه - 17 اسفند ماه - ضمن دعوت از وکلا برای شرکت در این انتخابات، اظهار کرد: کانون های وکلای دادگستری هر دو سال یک بار باید سرنوشت صنفی خود را تعیین کرده و ما انتظار داریم که از این انتخابات استقبال کنند. خواهش من این است که همکاران در سرنوشت اداره کانون ها دخالت داشته باشند.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز بیان کرد: همکاران با شرکت در انتخابات به فردی که می شناسند رای بدهند و در صورت عدم شناخت کافی تحقیق کنند و منتخب‌شان افرادی باشد که در اداره کانون ها و حفظ استقلال آن موثر باشند. بی تفاوتی و عدم مشارکت در انتخابات هیچ بازخوردی جز صدمه به کانون وکلا ندارد.

حسین آبادی با ابراز تاسف از پایین بودن درصد مشارکت در انتخابات کانون وکلا، اظهار کرد: پایین بودن درصد انتخابات یک صنف فرهیخته به نسبت درصد انتخابات عمومی در کشور، باعث تاسف است، در حالی که باید عکس این اتفاق وجود داشته باشد. اگر در انتخابات عمومی 60 درصد مشارکت می شود این میزان در صنف وکلا باید حداقل به 70 درصد برسد.

وی افزود: از همکاران مؤکدانه دعوت می کنم که با انتخاب آگاهانه مدیران خود در این انتخابات شرکت کنند. دوره آینده بسیار حساس است و البته هرچه جلوتر می رویم حساسیت در این زمینه بیشتر می شود.

رییس کانون وکلای مرکز علت بی تفاوتی برای حضور در انتخابات کانون های وکلا را حضور بخشی از وکلای مرکز در سایر استان‌های غیرقابل دسترس از جهت بعد مسافتی دانست و تصریح کرد: شاید دلیل دیگر این عدم استقبال مایوس بودن از مدیران باشد، اما هیچ یک از این موارد دلیل نمی شود که در انتخابات شرکت نکنند. اگر مدیران کانون ها خوب نبودند دلیلش عدم اعمال نظر وکلا در گزینش و انتخاب افراد بوده است. بنابراین این که مدیران کار نکردند دلیل خوبی نخواهد بود.

حسین آبادی در پایان تعداد نهایی داوطلبان انتخابات هیات مدیره را تا امروز 90 نفر اعلام کرد و گفت: از میان 97 نفر داوطلب نهایی انتخابات هیات مدیره کانون وکلای مرکز با انصراف 7 نفر از داوطلبان تا امروز 90 نفر در میدان رقابت باقی ماندند. از این تعداد 18 نفر مشتمل بر 12 عضو اصلی و 6 عضو علی البدل برای انتخابات هیات مدیره کانون انتخاب می شوند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.