×

روز وکیل در تقویم کشور گنجانده شود

روز وکیل در تقویم کشور گنجانده شود

رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران از سیاست آموزش عالی در تربیت دانشجویان حقوق و عدم هماهنگی آنان با بازار کار انتقاد کرد

روز-وکیل-در-تقویم-کشور-گنجانده-شود

رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران از سیاست آموزش عالی در تربیت دانشجویان حقوق و عدم هماهنگی آنان با بازار کار انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا مرتضی شهبازی‌نیا در مراسم تحلیف وکلای دادگستری استان اظهار کرد: حاکمیت قانون دستاورد تاریخ زندگی بشری است و در سایه این مهم تحولات اجتماعی رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: در سایه حاکمیت قانون مردم به تلاش، فعالیت علمی و تجاری می‌پردازند.

رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران با تاکید بر اینکه حاکمیت قانون، ساختاری دارد که از آن تعبیر به تفکیک قوا می‌کنیم، تصریح کرد: مشاغل تخصصی نیاز است در کنار این قوا ایجاد شوند.

شهبازی‌نیا افزود: کانون وکلا یکی از نهادهای مستقلی است که در کنار قوه قضائیه تشکیل شده و قضاوت و وکالت مشاغل شریفی هستند.

وی با اشاره به اینکه وکلا برای محقق شدن بزرگترین آرمان بشریت که همان عدالت است تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: کانون وکلا از کارآمدترین نهادها در کشور هستند چراکه توانستند فرصت‌های شغلی زیادی ایجاد کنند، به عنوان مثال وکلا فرار مالیاتی ندارند و این مهم به دلیل ساختار کاری و قانونی آنهاست.

رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران با اشاره به هزینه معاضدت قضایی در کشور انگلستان و استرالیا بیان کرد: سالانه 2.5 میلیارد پوند معادل 11 هزار میلیارد تومان هزینه معاضدت قضایی در انگلستان است و این رقم در استرالیا 1.8 میلیارد دلار است و دولت این مبالغ را برای خدمات معاضدتی به وکلا پرداخت می‌کند، این درحالی است که خدمات وکالت معاضدتی در ایران به صورت رایگان از سوی وکلا به مردم ارائه می‌شود.

شهبازی‌نیا از سیاست آموزش عالی در تربیت دانشجویان حقوق و عدم هماهنگی آنان با بازار کار انتقاد کرد و با بیان اینکه سیاست آموزش عالی به گونه‌ای است که حتی در روستاها دانشکده ایجا کرده بدون اینکه بازار کاری برای این افراد در جامعه وجود داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه 1.5 برابر کشوری نظیر چین دانشجوی رشته حقوق در ایران وجود دارد و بیشتر از کل اتحادیه اروپا دانشکده حقوق و دانشجوی این رشته را داریم و توقع هم داریم همه آنها شاغل شوند.

وی بر ضرورت وجود استقلال کانون وکلا تاکید کرد و با بیان اینکه امروز استقلال این کانون قابل قبول است، خاطرنشان کرد: حفظ این استقلال تمام هم و غم ماست و چنانچه وکالت در مسیر درست قرار گیرد قطعا در خدمت توسعه و ارتقای سیستم قضایی خواهد بود و خوشبختانه سه قوه نیز استقلال کانون وکلا را قبول دارند.

رئیس اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: با پیگیری‌های انجام شده، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قول دادند که هفتم اسفند به عنوان روز وکیل در تقویم  کشور گنجانده شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.