×

مجموعه تنقیح شده قوانین و مقررات کیفری کاربردی

مجموعه تنقیح شده قوانین و مقررات کیفری کاربردی

مجموعه پنج جلدی تنقیح‌شده قوانین و مقررات کیفری کاربردی مشتمل بر قانون آیین دادرسی کیفری، قانون پیشگیری از وقوع جرم، قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، قانون نظارت بر رفتار قضات، قانون مجازات اسلامی، قانون جرم سیاسی و مدون شده است و با چاپ نفیس عرضه می‌شود

مجموعه-تنقیح-شده-قوانین-و-مقررات-کیفری-کاربردی

مجموعه پنج جلدی تنقیح‌شده قوانین و مقررات کیفری کاربردی مشتمل بر قانون آیین دادرسی کیفری، قانون پیشگیری از وقوع جرم، قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، قانون نظارت بر رفتار قضات، قانون مجازات اسلامی، قانون جرم سیاسی و ... مدون شده است و با چاپ نفیس عرضه می‌شود.

مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاییه به استناد مجوز رسمی شماره 5884 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال 1380 در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله کشور و سیاست‌های کلی دستگاه قضایی مبنی بر ارتقای دانش حقوقی جامعه و ترویج فرهنگ قانونمداری شروع به فعالیت کرد.

از این مرکز تاکنون بیش از 62 عنوان کتاب با تیراژ بالای 140 هزار نسخه به چاپ رسیده که سهم زیادی در ارتقای آگاهی‌های حقوقی و قضایی مردم و علاقه‌مندان این حوزه داشته است.

مجموعه تنقیح‌شده قوانین و مقررات کیفری کاربردی، نمونه‌ای از کتب منتشرشده در این مرکز است که در سال 1396 توسط مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاییه در تیراژ یک‌هزار و 500 نسخه منتشر شده است.

با توجه به کثرت وضع قوانین و مقررات و سرعت و حجم تغییـر آنها، مرکـز مطبوعات و انتشارات قوه قضاییه به منظور پاسخگویی به نیاز جامعه، به‌ویژه حقوقدانان، و ارتقای سطح دانش عمومی حقوقی، درصدد است مجموعه‌هایی از قوانین و مقررات را با اعمال آخرین اصلاحات و به همراه خلاصه‌ای از آرای وحدت‌رویه و نظریات مشورتی اداره‌کل حقوقی قوه قضاییه، به صورت موضوعی گردآوری و منتشر کند.

این مجموعه 5 جلدی مشتمل بر قانون آیین دادرسی کیفری، قانون پیشگیری از وقوع جرم، قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، قانون نظارت بر رفتار قضات، قانون مجازات اسلامی، قانون جرم سیاسی، قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و ...، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قانون صدور چک، قانون مبارزه با پولشویی، قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن، قانون گذرنامه، قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی و ...، قانون هوای پاک، قانون برنامه 6 ساله توسعه اقتصادی، قانون مدیریت پسماندها، قانون پیش‌فروش ساختمان و ... مدون شده و با چاپ نفیس عرضه می‌شود.

لازم به ذکر است مجموعه حاضر مشتمل بر 5 جلد تدوین شده و جهت دسترسی آسان مخاطبان، در ابتدای هر جلد فهرست عناوین موضوعی آورده شده است. در مواردی که آیین‌نامه اجرایی برای قوانین به تصویب مراجع ذی‌ربط رسیده است، نشانه «*» در کنار عنوان قانون نهاده شده و کاربر می‌تواند با مراجعه به فهرست آیین‌نامه‌ها (در همان جلد) از مفاد آن مطلع شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.