×

مرکز مشاوران قوه قضاییه امسال آزمون وکالت برگزار نمی کند

مرکز مشاوران قوه قضاییه امسال آزمون وکالت برگزار نمی کند

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت که این مرکز در سال 97 هیچ آزمونی برگزار نمی‌کند

مرکز-مشاوران-قوه-قضاییه-امسال-آزمون-وکالت-برگزار-نمی-کند

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت که این مرکز در سال 97 هیچ آزمونی برگزار نمی‌کند.

عبدالرضا مومنی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با اینکه آیا مرکز مشاوران امسال آزمون وکالت و آزمون کارشناسان رسمی را برگزار می‌کند، گفت: امسال برگزاری آزمون بعید است و مرکز مشاوران حقوقی قوه قضاییه امسال بر اساس تصمیم خود مرکز هیچ آزمونی برگزار نمی‌کند.

رییس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه، عنوان کرد: آخرین آزمون توسط این مرکز سال گذشته برگزار شد و باید تکلیف آنها مشخص می شد در نتیجه فرصتی برای برگزاری این آزمون در سال 97 نداشتیم اما احتمال دارد که این آزمون سال آینده برگزار شود. چنین چیزی نیست که به طور کلی این آزمون دیگر توسط مرکز مشاوران برگزار نشود.

وی در پاسخ به این سوال که کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان تهران زیر مجموعه کدام نهاد است، تصریح کرد: این کانون NGO است و تحت نظارت قوه قضاییه فعالیت می کند.

مومنی همچنین در رابطه با اینکه آیا در خصوص طرح جامع وکالت از مرکز مشاوران نظری خواسته شده است و در رابطه با این طرح چه نظری دارد؟، بیان کرد: فعلا طرحی مطرح نیست. طرح قبلی منتفی شده است و جدیدا طرح جامعی مطرح نشده بلکه به صورت موردی مواردی مطرح می شود و چیزی در دستور کار قرار ندارد.

وی افزود:  به دلیل اینکه دیدگاه‌های خاصی که مطرح شدند به صورت رسمی بیان نشده‌ و رسمیت پیدا نکرده‌اند نمی‌توان اظهار نظری کرد و باید ببینیم چه چیزی در آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه 11 اسفند ماه سال 96 طی دو مرحله برای 17 رشته برگزار شد و در مجموع 95 هزار نفر متقاضی برای شرکت در آزمون کارشناس رسمی قوه قضاییه ثبت نام کردند.

 آزمون وکالت مرکز مشاوران نیز 10 آذر ماه سال 96 برگزار شد و حدود 84 هزار 500 نفر در این آزمون شرکت کردند و از این تعداد 3000 نفر پذیرفته شدند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.