×

بیش از 73 هزار نفر در آزمون وکالت 97 ثبت نام کردند

بیش از 73 هزار نفر در آزمون وکالت 97 ثبت نام کردند

ییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت امسال مجموعاً 73 هزار و 616 نفر در آزمون وکالت ثبت‌نام کردند که نسبت به آزمون سال قبل کاهش داشته است

بیش-از-73-هزار-نفر-در-آزمون-وکالت-97-ثبت-نام-کردند وکیل 

 بیشترین شرکت‌کننده در کانون مرکز، کمترین در کانون چهارمحال و بختیاری

 ییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران گفت: امسال مجموعاً 73 هزار و 616 نفر در آزمون وکالت ثبت‌نام کردند که نسبت به آزمون سال قبل کاهش داشته است.

 مرتضی شهبازی‌نیا در رابطه با نتیجه ثبت نام آزمون کارآموزی وکالت سال 97 و تعداد افرادی که ثبت‌نام کردند، گفت:‌ امسال مجموعًا 73 هزار و 616 نفر ثبت نام کردند که نسبت به آزمون سال قبل کاهش چند هزار نفری داشته و با توجه به اینکه ظرفیت کانون‌ها بیش از 20 درصد اضافه شده می‌توان گفت شانس قبولی نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

این وکیل دادگستری ادامه داد: بیشترین تعداد افراد شرکت‌کننده مربوط به کانون وکلای دادگستری مرکز است که 21 هزار و 873 نفر در این کانون ثبت نام کردند که از این تعداد 10 هزار 764 نفر خانم و 11 هزار و 109 نفر از آقایان هستند. کمترین شرکت‌کننده هم مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است که 421 نفر ثبت نامی داشته است که از این بین 197 نفر خانم و 24 نفر آقا هستند.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در خصوص نحوه دریافت کارت ورود به جلسه نیز گفت: براساس آگهی که منتشر کردیم چند روز پیش از آزمون کارت از طریق سایت سازمان سنجش در دسترس داوطلبان خواهد بود. همچنین امسال تعداد سوالات مانند سال‌های قبل است اما زمان پاسخگویی 15 دقیقه افزایش داشته است.

رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس در واکنش به تبلیغات برخی موسسات مبنی بر فروش سوالات آزمون وکالت گفت: قبلا هم گفته‌ام اینها خلاف واقع است و سوالات در روزهای منتهی به آزمون تهیه می‌شود و تا امروز اساسا سوالی طرح نشده است. به هیچ شکل نیز نمی‌شود سوالات را حدس زد بنابراین هرگونه ادعا در این خصوص خلاف واقع و برای سودجویی است. از مراجع قانونی هم خواسته‌ایم با افراد سودجو برخورد شود.

منبع : پایگاه خبری اختبار

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.