×

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان پیچیده ترین دستگاه،در حال ساده سازی هستیم

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان پیچیده ترین دستگاه،در حال ساده سازی هستیم

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت امروز در سازمان ثبت به عنوان پیچیده ترین و بروکراتیک‌ترین دستگاه به شکل ملموس در حال ساده سازی هستیم بایگانی‌های عریض و طویل تا امروز در بیش از 100 اداره بایگانی بسته شده است

رییس-سازمان-ثبت-اسناد-و-املاک-به-عنوان-پیچیده-ترین-دستگاه،در-حال-ساده-سازی-هستیم

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: امروز در سازمان ثبت به عنوان پیچیده ترین و بروکراتیک‌ترین دستگاه به شکل ملموس در حال ساده سازی هستیم. بایگانی‌های عریض و طویل تا امروز در بیش از 100 اداره بایگانی بسته شده است.

به گزارش ایسنا، احمد تویسرکانی صبح امروز -20 آبان ماه- در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان ثبت اسناد و املاک استان تهران با بیان اینکه غرض از تشکیل این جلسه قدردانی از زحمات آقای سعادتیان در طول بیش از 9 سال خدمت در اداره ثبت اسناد و املاک و آشنایی و معارفه آقای رامشی برای مدیریت کل ثبت اسناد و املاک استان تهران است، اظهار کرد: استان تهران ویژگی‌های خاصی دارد و پیچیدگی‌های کاری و وسعت کار در استان تهران شاید یکی از دغدغه‌های جدی من پس از ورود به سازمان ثبت بود. قریب یک پنجم برخی خدمات ثبتی کشور در استان تهران اتفاق می‌افتد و یک سوم دفاتر ثبتی در استان تهران است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور، عنوان کرد: فضایی که در سال 88 اسناد و املاک کشور با آن مواجه بودیم نگرانی‌های بسیاری برای مردم و مسئولین ایجاد می‌کرد. در قانون ثبت دولت مالکیت کسی را به رسمیت می‌شناسد که مشخصات آن در دفتر املاک باشد. به لحاظ گسترش کار و سنتی بودن، این مدارک داخل گونی‌ها و انبارها پوسیده بود. این موضوع بسیار نگران کننده بود. برخی از واحدهای ثبتی وضعیت مالکیت‌ها و تصمیمات اقدامات در اجرای مواد 147 و 148 قانون ثبت را ایجاد کرده بود وضعیت بغرنجی را به همراه داشت. سازمان ثبت استان تهران حکومت مجزا داشت و امکان نظارت بر آنها وجود نداشت. پیچیدگی‌ها امکان نظارت نمی‌داد. با صدها میلیون اسناد طی 100 سال روبرو بودیم. از سوی قوه قضاییه در مورد سازمان ثبت اسناد و املاک تلاش خاصی وجود نداشت.   

وی، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مورد تاکید ما این بود که وضع موجود تبیین شود تا بدانیم چه اندازه به مردم خدمت رسانی می کنیم و مردم برای هر اقدام خود چند بار به سازمان ثبت مراجعه می‌کنند؟ خاطرم است در اواخر سال 88 تصاویری را به جلسه مسئولان عالی قضایی بردم که نمایانگر حجم کثیر مردم، صندلی‌های شکسته و گونی های اسناد بود که در گوشه و کنار ساختمان‌ها انبار شده بود. در آن فضا دوستانی مانند آقای سعادتیان مشغول شدند که جا دارد از تلاش ها و زحمات همه عزیزانی که زحمت کشیدند تا امروز ثبت اسناد و املاک استان تهران با هزار آب شست‌وشو پیدا کند.

تویسرکانی، تصریح کرد: متاسفانه یکی از آسیب‌های نظام اداری کشور ما این است که درگیر تشکر از خدمات رسانی‌هایمان هستیم. جا دارد از تمام عزیزان تشکر کنم. طبیعی است این اقدامات در فضای مه آلود و پیچیدگی ها امکان این که انسان به نوع دیگری بیاندیشد نباشد زیرا این اقدامات نیاز به عزم ملی دارد که متاسفانه این عزم ملی در کشور وجود ندارد. برخی در مقاطعی مانند سید رضا زواره ای تلاش کردند اقداماتی را در حوزه کاداستر انجام دهند اما ابتر ماند. ما باید در کشور بدانیم یکی از اولویت های جامعه استقرار نظم به معنای واقعی در تمام جهات است و باید بدانیم اجرای فرمان مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی با حرف امکان پذیر نیست و با بگیر و ببند کار انجام نمی شود ما نیازمند هستیم که اقدامات را سیستمی انجام دهیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بیان کرد: این واقعیتی است که سازمان ثبت به لحاظ حجم وسیع ارتباطات مردمی با فساد روبرو بوده است. برای مثال مواردی بود که می‌گفتند اگر پول ندهی کارت پیش نمی‌رود. این مشکل امروز به شکل چشم گیری از میان رفت. همین که ما گفتیم دو بار برو و سه بار بیا زمینه را برای فساد فراهم کردیم و وارد چرخه‌ای می شویم که در هیچ زمانی نمی‌توانیم برخورد فعال انجام دهیم. چقدر می توان دستگیر و مجازات کرد همانطور که دستگاه قضایی گرفتار این مطلب شده است. دستگاه قضایی موج آخر است. افزایش تعداد زندانیان این است که در موارد مختلف امکان فساد را فراهم می کنیم و از دستگاه قضایی انتظار داریم وارد عمل شود و تمام کشور بسیج شود فرد یا سیستمی که با کم کاری و سهل انگاری منابع کشور را به باد داده و به دنبال مجازاتش باشیم.

وی ادامه داد: امروز در سازمان ثبت به عنوان پیچیده ترین و بروکراتیک ترین دستگاه به شکل ملموس در حال ساده سازی هستیم. بایگانی‌های عریض و طویل تا امروز در بیش از 100 اداره بایگانی بسته شده است.

تویسرکانی همچنین گفت: ان شاءالله با نگاه مبتنی بر یک مدیریت صحیح و توجه به منابع و توجه به ظرفبت های منابع انسانی در مسیر قدم برداریم. ساماندهی منابع یکی از ارکان مهم و اساسی است.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان با تاکید بر اهمیت منابع انسانی، افزود: باید نگاه ارزشی در منابع انسانی توسعه پیدا کند. اگر انگیزه خدمت رسانی نباشد کُمِیتمان لنگ خواهد بود. ما باید در مجموعه منابع انسانی این موارد را رشد دهیم و بیاموزیم خود را جای ارباب رجوع قرار دهیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.