×

نگاهی حقوقی به مزایای علمی مدیریت مشارکتی

نگاهی حقوقی به مزایای علمی مدیریت مشارکتی

نگاهی حقوقی به مزایای علمی مدیریت مشارکتی

نگاهی-حقوقی-به-مزایای-علمی-مدیریت-مشارکتی

23 تیر 1389 ساعت 10:45
کتاب «مزایای علمی مدیریت مشارکتی» از سوی انتشارات جاودانه منتشر شد. این نوشتار می‌کوشد شناخت اقرار مکتوب در امور حقوقی را در حوزه مدیریت مشارکتی تبیین کند.
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، امروزه یکی از معضلات سازمان‌ها، مشکل نیروی انسانی و ناتوانایی در استفاده بهینه از توان بالقوه کارکنان به وی‍‍ژه در سطوح کارشناسی و تخصصی است.
 
این امر سبب کاهش بهره‌وری سازمان و ناتوانی در عرصه‌های رقابت ملی و بین‌المللی می‌شود. متداول‌ترین راه برای بر طرف‌کردن این مشکل، به‌کارگیری روش مدیریت مشارکتی به شمار می‌آید. بر اساس بسیاری از گزارش‌ها، موفقیت بیشتر شرکت‌های بزرگ مرهون استفاده مناسب از این سبک مدیریت بوده است که به توسعه ظرفیت فردی کارکنان و ایجاد روحیه خودباوری، مسوولیت‌پذیری و تعهد در آنان منجر می‌شود.

بر اساس دیدگاه‌‌های نویسندگان این کتاب، وجود سیستم مشارکت زمینه‌های ابراز پیشنهاد و اظهار نظر را در کارکنان فراهم می‌آورد و رفتار مثبت‌اندیش و اعتقاد به شکوفایی و آینده‌نگری را در سازمان‌ها زنده نگه می‌دارد.

تحقیقات و پژوهش‌های علمی نشان داده‌اند مدیران ارشد و کارکنان رده‌های پایین سازمان‌ها بیش از همه آماده اجرای مدیریت مشارکتی‌اند. بنابراین به راحتی می‌توان مدیران ارشد را با توجیه اقتصادی، فنی و ذکر شرایط فعلی و بیان تجارب موفق سایر سازمان‌ها، نسبت به اجرای روش‌های مختلف مدیریت مشارکتی ترغیب کرد.

کتاب «مزایای علمی مدیریت مشارکتی» به شناخت اقرار مکتوب در امور حقوقی، در طی سه فصل پرداخته است.

در فصل نخست مفهوم اقرار مکتوب بحث و تعریفی از آن در امور حقوقی ارایه شده است. ارکان این نوع از اقرار مکتوب موضوع فصل دوم را تشکیل می‌دهد.

نویسندگان در فصل سوم به تقسیم‌بندی اقرار مکتوب در امور حقوقی پرداخته و ابتدا تقسیم عمومی و سپس تقسیم اختصاصی اقرار مکتوب در امور حقوقی را شرح و بررسی کرده‌اند.

چاپ نخست کتاب «مزایای علمی مدیریت مشارکتی» نوشته سید مهدی سکاکی و عباس قدس در شمارگان 1000 نسخه، 132 صفحه و بهای 20000 ریال از سوی انتشارات جاودانه منتشر شده است.

برگرفته از سایت خبرگزاری کتاب ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.