×

شرح ظرافت‌های حرفه دادیاران اظهارنظر

شرح ظرافت‌های حرفه دادیاران اظهارنظر

شرح ظرافت‌های حرفه دادیاران اظهارنظر

شرح-ظرافت‌های-حرفه-دادیاران-اظهارنظر وکیل 

شرح ظرافت‌های حرفه «دادیاران اظهارنظر»

21 تیر 1389 ساعت 15:00
کارشناسان معاونت آموزشی قوه قضاییه در کتاب «دادیار اظهارنظر در تشکیلات قضایی» با توجه به نقش مهم دادیاران اظهارنظر در دادگاه‌ها به تشریح وظایف و ظرافت‌های این حرفه می‌پردازند.
عباس حسینی‌نیک، مدیر مسوول انتشارات مجد، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن بیان این مطلب، شرح مختصری از وظایف دادیاران اظهارنظر را ارایه کرد.

وی گفت: در نهاد دادسراها کارشناسانی به عنوان دادیار اظهارنظر تحت نظارت داستان‌ها مشغول به فعالیت‌اند. در واقع این افراد به نوعی دستیاران دادستان به شمار می‌آیند.

حسینی‌نیک ادامه داد: دادیاران اظهار نظر احکامی که توسط بازپرس‌ها صادر می شوند را بررسی و به اظهارنظرها درباره آن می‌پردازند. طی این اظهارنظر، احکام بازپرسان رد یا تأیید خواهد شد، اما تصمیم نهایی بر عهده دادستان‌هاست.

مدیر مسوول انتشارات مجد خاطرنشان کرد: اگر اختلاف نظر دادیار و بازپرس در ماهیت باشد، پرونده برای قضاوت به دادگاه کیفری ارجاع داده خواهد شد، اما ایرادات شکلی بدون مراجعه به دادگاه قابل حل هستند.

وی در پایان سخنانش گفت: شرحی که ارایه شد، نشان دهنده اهمیت نقش دادیاران اظهارنظر در دادسراهاست، چرا که تأیید یا نفی احکام بازپرسان در دایره اختیارات این کارشناسان قرار دارد.

این کتاب وظایف دادیاران اظهار نظر را شرح داده، به بیان برخی ظرایف آن می‌پردازد تا این دادیارن را در ارایه خدمات بهتر یاری کند.

کتاب «دادیار اظهارنظر در تشکیلات قضایی» از سوی پژوهشگران معاونت آموزشی قوه قضاییه به نگارش در آمده و نشر آن را انتشارات مجد بر عهده داشته است.

به نقل از سایت خبرگزاری کتاب ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.