×

دادسراها و وظایف انها را بیشتر بشناسید

دادسراها و وظایف انها را بیشتر بشناسید

دادسرای عمومی وانقلاب یکی از چهار نوع دادسرایی است که وظیفه انجام تحقیقات مقدماتی کلیه جرایم داخل در صلاحیت دادگاه‌های کیفری 1و2 را بر عهده دارد

دادسراها-و-وظایف-انها-را-بیشتر-بشناسید

خبرگزاری میزان- دادسرای عمومی وانقلاب یکی از چهار نوع دادسرایی است که وظیفه انجام تحقیقات مقدماتی کلیه جرایم داخل در صلاحیت دادگاه‌های کیفری 1و2 را بر عهده دارد.                                                     

دادسراها و وظایف آنها را بیشتر بشناسیدبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در حال حاضر 4 نوع دادسرا داریم که به مشکالات و تظلمات وارده رسیدگی می‌کنند.

1. دادسرای عمومی وانقلاب

2. دادسرای نظامی

3. دادسرای ویژه روحانیت

4. دادسرای دیوان عالی کشور

چهار دادسرای فعال در این زمینه هستند.

دادسرای‌ عمومی‌ و انقلاب:

این دادسرا وظیفه انجام تحقیقات مقدماتی کلیه جرایم داخل در صلاحیت دادگاه‌های کیفری 1و2 را بر عهده دارد که موضوع مواد 301 و302 ق. آ. د. ک. مصوب 1394 می‌باشد. به جز مواردی که پرونده مستقیماً در دادگاه مطرح شود.

دادسرای‌ نظامی:

این دادسرا وظیفه‌ انجام تحقیقات مقدماتی در مورد اتهامات موضوع اصل 172 قانون اساسی در مورد نظامیان را بر عهده دارد.

دادسرای‌ ویژه‌ رو‌حانیت:

این‌ دادسرا جهت رسیدگی برای انجام تحقیقات مقدماتی در مورد اتهامات روحانیون در یازده شهر تشکیل شده است و در این دادسرا بازپرس پیش بینی نشده است.

دادسرای‌ دیوان‌ عالی‌کشور:

این دادسرا در کنار دیوان عالی کشور انجام وظیفه می‌کند و به موجب ماده 462 ق. آ. د. ک. دیوان عالی کشور در تهران مستقر است و چون محل دیوان در تهران می‌باشد محل دادسرا نیز در تهران می‌باشد. دادستان کل در راس دادسرای دیوان عالی کشور قرار دارد و انجام وظیفه می‌کند.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.