×

انتقاد از اجرا نشدن قانون تسهیل ازدواج

انتقاد از اجرا نشدن قانون تسهیل ازدواج

شورای عالی انقلاب فرهنگی با وجود تصویب قانون تسهیل ازدواج در سال 84، اما هنوز اتفاق خاصی در خصوص اجرای این قانون نیفتاده است

انتقاد-از-اجرا-نشدن-قانون-تسهیل-ازدواج وکیل 

معاون برنامه ریزی شورای انقلاب فرهنگی؛

شورای عالی انقلاب فرهنگی: با وجود تصویب قانون تسهیل ازدواج در سال 84، اما هنوز اتفاق خاصی در خصوص اجرای این قانون نیفتاده است

انتقاد از اجرا نشدن قانون تسهیل ازدواجبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما محمد اسحاقی در نشست دادستانی تهران که با موضوع آسیب های اجتماعی وعوامل مرتبط با تحکیم بنیان خانواده برگزار شد، افزود: ما در کشور به مقوله آموزش ابتدایی کمترین اهمیت را می دهیم در حالی که اوج آموزش ها باید در این مقطع باشد.

وی گفت: در بحث تحکیم خانواده هم قوانین بسیار خوبی داریم اما اجرا نمی شود.

کاهش نرخ باروری و سالمندی از مشکلات اصلی کشور است و با وجود تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری و تصویب طرح جمعیت و تعالی خانواده اما هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

وی گفت: فردگرایی ، لیبرالیسم ، فمینیسم ، غربزدگی ، لذت گرایی و مدرنیسم در جامعه رواج یافته است.

اسحاقی با اشاره به آسیب های فراوانی که شبکه های خانوادگی روی بنیان خانواده ایجاد می کند، گفت: همه تلاش شبکه های فارسی زبان و سریال های آنها این است که ازدواج امر مقدس و لازمی نباشد و در این سریال ها بی بند وباری ترویج می شود و مباحثی همچون تجاوزجنسی ، خیانت به همسر و فرزند نامشروع به محتوای فرهنگی سریال های شبکه های فارسی زبان تبدیل شده است.

وی گفت: در خصوص موضوع طلاق هم 11 تا 13 درصد طلاق ها در سال نخست ازدواج صورت گرفته است وفاصله گرفتن از ارزش ها ، گرایش به سبک زندگی غربی ، توقعات نابجا ، پایین بودن آستانه مقاومت ، بی صداقتی و ریخته شدن قبح طلاق از علل فرهنگی طلاق محسوب می شود.

معاون برنامه ریزی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر همین روند ادامه پیدا کند تا سال 1405 هرسال شاهد افزایش طلاق خواهیم بود به نحوی که اگر اکنون میزان آن 189 هزار مورد است در سال 1405 به 229 هزار مورد می رسد.
اسحاقی گفت: البته عمومیت ازدواج در کشور نزدیک به 99 درصد است و فقط یک درصد از افراد هستند که به دلایل بیماری و دیگر دلایل ازدواج نمی کنند .

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.