×

در ترکیه آزمون وکالت وجود ندارد، فارغ التحصیلان حقوق با گذراندن کارآموزی وکیل می شوند

در ترکیه آزمون وکالت وجود ندارد، فارغ التحصیلان حقوق با گذراندن کارآموزی وکیل می شوند

رئیس کانون وکلای شهر ازمیر ترکیه با بیان اینکه در ترکیه آزمون وکالت وجود ندارد، گفت که فارغ‌التحصیلان حقوق در این کشور با گذراندن یک سال کارآموزی به عرصه وکالت ورود پیدا می‌کنند

در-ترکیه-آزمون-وکالت-وجود-ندارد،-فارغ-التحصیلان-حقوق-با-گذراندن-کارآموزی-وکیل-می-شوند

رئیس کانون وکلای شهر ازمیر ترکیه با بیان اینکه در ترکیه آزمون وکالت وجود ندارد، گفت که فارغ‌التحصیلان حقوق در این کشور با گذراندن یک سال کارآموزی به عرصه وکالت ورود پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمد نسخه‌چی رئیس کانون وکلای قزوین در نشست خبری همایش «تبیین روابط حقوقی اتباع ایران و ترکیه» با بیان اینکه همایش «تبیین روابط حقوقی اتباع ایران و ترکیه» از امروز تا روز دوشنبه برگزار خواهد شد، گفت: هدف از برگزاری این نشست آشنایی وکلای دادگستری با موضوعات حقوق بین‌المللی در روابط بین ایران و ترکیه است.

وی افزود: با توجه به مناسبات زیادی که بین ایران و ترکیه وجود دارد این نشست را در قزوین برنامه‌ریزی کردیم تا به افراد کمک کنیم با مسائل حقوقی خود در دو کشور آشنا شوند.

رئیس کانون وکلای دادگستری قزوین گفت: در این سه روز که میزبان هیئت ترک هستیم نشست‌هایی با شهرداری و شورای اسلامی شهر، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، رئیس‌کل دادگستری و اتاق بازرگانی استان قزوین خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در این نشست‌ها در خصوص موضوعاتی تبادل‌نظر صورت خواهد گرفت تا با توجه به روابط گسترده ایران و ترکیه بتوانیم از ظرفیت وکلا در مناسبات تجاری، اقتصادی و گردشگری استفاده کنیم.

نسخه‌چی تصریح کرد: به منظور توسعه روابط حقوقی کشور ایران و ترکیه قصد داریم مرکز توسعه روابط حقوقی ایران و ترکیه را افتتاح کنیم تا به افرادی که می‌خواهند در کشورهای ایران و ترکیه سرمایه‌گذاری کنند مشاوره حقوقی ارائه شود.

رئیس کانون وکلای قزوین با اشاره به نتایج آزمون وکالت کانون وکلای قزوین گفت: از 1700 نفر شکرت کننده در آزمون وکالت 75 نفر پذیرفته‌شده‌اند که ظرف چند روز آینده نتایج اعلام خواهد شد.

برگزاری همایش «تبیین روابط حقوقی اتباع ایران و ترکیه» در چهار محور

میرسینا داوری نایب‌رئیس کانون وکلای قزوین در این نشست اظهار کرد: این همایش در چهار محور برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی از محورها مربوط به احوال شخصی تابعیت و اقامت در ایران و ترکیه است زیرا به دلیل رفت‌وآمدها و ازدواج‌های اتباع دو کشور سوالات حقوقی بسیاری برای اتباع دو کشور به وجود می‌آید.

داوری خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش روزافزون مبادلات تجاری دو کشور محور دوم بحث و تبادل‌نظر در خصوص داوری بین‌المللی در موارد حقوقی ایران و ترکیه خواهد بود که با حضور حقوقدانان برجسته سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: در محور سوم شرایط انعقاد قرارداد، وکالت و سایر امور مابین دو کشور با توجه به ساختار کانون‌های وکلا موردبررسی قرار می‌گیرد.

نایب‌رئیس کانون وکلای قزوین مطرح کرد: محور چهارم حقوق سرمایه‌گذاری و مالکیت در ایران و ترکیه است زیرا زمانی که ارتباطات فردی و تجاری دو کشور افزایش می‌یابد پرداختن به این موضوع مهم محسوب خواهد شد.
 

در ادامه این نشست رئیس کانون وکلای شهر آنکارای ترکیه ضمن تشکر از کانون وکلای دادگستری قزوین به ارتباط با کانون وکلای استان البرز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سیستم حقوقی هرروز در حال پیشرفت است تلاش می‌کنیم هم‌وطنانمان در سراسر جهان ازلحاظ حقوقی پیشرفت کنند.

وی تعداد وکلای کانون شهر آنکارا را 16 هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه ایران و ترکیه دو کشور مسلمان و همسایه هستند اما هنوز روابط حقوقی پیشرفته‌ای ندارند.

رئیس کانون وکلای شهر آنکارا افزود: برگزاری چنین برنامه‌هایی باعث می‌شود بتوانیم از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم.

رئیس کانون وکلای شهر غازیان‌تپه ترکیه نیز در این نشست اظهار کرد: جامعه ایران یک اجتماع محکم است و ما خوشحالیم که در چنین برنامه‌ای می‌توانیم با ایران تعامل داریم به امید اینکه روابط دو کشور روزبه‌روز قوی‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه در شهر غازیان‌تپه ترکیه 1700 وکیل فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: وظیفه ما این است که بتوانیم امنیت حقوقی را در کشورها ایجاد کنیم.

رئیس کانون وکلای شهر ازمیر ترکیه در این نشست با اعلام اینکه در این شهر 9000 وکیل وجود دارد که از این تعداد 1350 نفر کارآموز هستند، بیان کرد: این برنامه برای ما ارزشمند است زیرا باعث می‌شود دو کشور به یکدیگر نزدیک شده و ارتباطات مشترکی به وجود آید.

وی گفت: در ترکیه آزمون وکالت وجود ندارد. از این لحاظ ایران نسبت به ترکیه پیشرفته‌تر است. در ترکیه دانشجویان بعد از گذراندن 4 سال تحصیل در رشته وکالت به مدت یک سال کارآموزی کرده و پس از آن به عرصه وکالت ورود پیدا می‌کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.