×

لزوم ورود مسئولان قضایی و انتظامی به موضوع افزایش سرقت

لزوم ورود مسئولان قضایی و انتظامی به موضوع افزایش سرقت

رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت اخیراً تعداد سرقت در این شهرستان از قبیل سرقت وسایل خودرو، سرقت کابل‌های برق و سرقت اماکن بیشتر شده که لازم است تمام مسئولان شهرستان و نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در این خصوص ورود پیدا کرده و با متخلفان به شدت برخورد قانونی کنند

لزوم-ورود-مسئولان-قضایی-و-انتظامی-به-موضوع-افزایش-سرقت وکیل 

رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: اخیراً تعداد سرقت در این شهرستان از قبیل سرقت وسایل خودرو، سرقت کابل‌های برق و سرقت اماکن بیشتر شده که لازم است تمام مسئولان شهرستان و نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در این خصوص ورود پیدا کرده و با متخلفان به شدت برخورد قانونی کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدعلی نظری در جلسه ستاد پیشگیری از جرم دادگستری اهر، اولویت اصلی دستگاه‌های قضائی را ایجاد امنیت و آرامش در بین مردم و جامعه عنوان کرد.

وی شهرستان اهر را یکی از امن‌ترین شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی در خصوص ارتکاب به جرایم سنگین برشمرد و افزود: اخیراً تعداد سرقت در این شهرستان از قبیل سرقت وسایل خودرو، سرقت کابل‌های برق و سرقت اماکن بیشتر شده که لازم است تمام مسئولان شهرستان و نیروی انتظامی و دستگاه قضائی در این خصوص ورود پیدا کرده و با متخلفان به شدت برخورد قانونی کنند.

نظری بر آگاه سازی بیشتر مردم برای پیشگیری از سرقت، افزایش گشت‌های شبانه روزی نیروی انتظامی و قضائی و همکاری تمامی مسئولین، کارکنان و مدیران در ایجاد آرامش و امنیت در جامعه تأکید کرد.

وی در ادامه از نبود کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر بیشترین پرونده‌های منجر به سرقت در این شهرستان متعلق به معتادان است که لازم است مسئولان در راه اندازی کمپ اعتیاد در این شهرستان تمام تلاش خود را انجام دهند.

فرمانده انتظامی اهر نیز در ادامه این جلسه گفت: بیش از 87 درصد سارقین در این شهرستان معتاد هستند که لازم است در خصوص احداث کمپ ترک اعتیاد اقدامات اساسی انجام شود.

سرهنگ یونس منفرد افزود: امسال همچنین سرقت کابل سیم برق نیز افزایش 10 درصدی داشته که در این خصوص نیز 93 مورد دستگیر و به مراکز قضائی معرفی شده‌اند.

رئیس اداره برق شهرستان اهر نیز از تشدید سرقت تجهیزات برقی در این شهرستان خبر داد و افزود: متأسفانه از اول سالجاری 60 مورد سرقت تجهیزات برق از حاشیه‌های شهر، روستاها، مساجد و منبع آب، مدارس روستایی، مناطق کشاورزی و خانه باغ‌ها صورت گرفته است.

کاظم تاروردی پور افزود: در خصوص آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص سرقت سیم برق در ادارات و حتی خانه باغ‌ها جلسات مختلفی صورت گرفته ولی با این حال افزایش گشت پلیسی، تشکیل جلسات بیشتر و آموزش بیشتری لازم است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.