×

تمرکز راهبرد های انحرافی دشمن حول محور فضای مجازی

تمرکز راهبرد های انحرافی دشمن حول محور فضای مجازی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی در کارگاه آموزشی تبیین جرائم و آسیب‌های اجتماعی گفت دشمن بخش اعظمی از سیاست‌ها و راهبرد‌های انحرافی خود را حول محور فضای مجازی متمرکز کرده است؛ لذا فعالیت در فضای مجازی مستلزم شناخت و مراقبت در برابر خطرات و آسیب‌های آن است

تمرکز-راهبرد-های-انحرافی-دشمن-حول-محور-فضای-مجازی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی در کارگاه آموزشی تبیین جرائم و آسیب‌های اجتماعی گفت: دشمن بخش اعظمی از سیاست‌ها و راهبرد‌های انحرافی خود را حول محور فضای مجازی متمرکز کرده است؛ لذا فعالیت در فضای مجازی مستلزم شناخت و مراقبت در برابر خطرات و آسیب‌های آن است.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارگاه آموزشی تبیین جرائم و آسیب‌های اجتماعی (چالش‌ها و تهدیدها) ویژه والدین دانش آموزان به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی در مجمع امور صنفی (اتاق اصناف) برگزار شد.

مسلم محمدیاران دادستان مرکز استان خراسان شمالی، ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خشونت دامنه‌ی وسیعی از رفتار و گفتار را شامل می‌شود که مهمترین آن خشونت کلامی و غیرکلامی است و عمدتاً این آسیب در خانواده و گروه همسالان نهادینه شده و در اجتماع فرصت بروز و ظهور می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی عمل به توصیه‌های ائمه (ع) در صبر و بردباری از سویی و نیز آموزش مهارت‌های کنترل خشم را از سوی دیگر از جمله راه‌های پیشگیری از خشونت برشمرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی استفاده نابجا و غیر اصولی از فضای مجازی را یکی دیگر از آسیب‌های مبتلابه اشخاص و خانواده‌ها بویژه نسل جوان دانست و بیان کرد: نسل جوان به اعتبار شرایط سنی و موقعیتی که دارند به فضای مجازی علاقه و اشتیاق فراوان از خود نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: دشمن بخش اعظمی از نقشه‌ها، سیاست‌ها و راهبرد‌های انحرافی خود را حول محور فضای مجازی متمرکز کرده است؛ لذا کار و فعالیت در فضای مجازی مستلزم شناخت و آگاهی و مراقبت در برابر خطرات و آسیب‌های آن است و طبعا برنامه‌های منسجم و هدفمندتری را در حوزه‌های اعتقادی و سیاسی و اجتماعی می‌طلبد.

محمدیاران تصریح کرد: احساس گمنامی و بعضاً بی هویتی یا هیجان کاذب در فضای مجازی باعث گردیده کاربران با آزادی بیشتری در آن فضا فعالیت داشته باشند و در این بین مجرمین با سوء استفاده از فرصت‌ها و جلب اعتماد افراد فریب خورده و ناآگاه، مرتکب جرم می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی افزود: خانواده‌ها باید به صورت مستمر بر فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی نظارت کنند تا از وقوع جرائمی که بعضاً نتایج جبران ناپذیری در پی دارند، پیشگیری کنند.

محمدیاران ابراز امیدواری کرد: همه افراد ضمن احساس مسئولیت و ایفای نقش مؤثر در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، بگونه‌ای عمل کنند تا شاهد جامعه‌ای عاری از ناهنجاری‌ها و جرائم اجتماعی باشیم.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.