×

ارسال 868 پرونده تخلف قاچاق به مراجع قضایی در دی ماه امسال

ارسال 868 پرونده تخلف قاچاق به مراجع قضایی در دی ماه امسال

بررسی عملکرد مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه دی ماه امسال حاکی است 868 فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از 78 میلیارد ریال تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است

ارسال-868-پرونده-تخلف-قاچاق-به-مراجع-قضایی-در-دی-ماه-امسال

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بررسی عملکرد مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه دی ماه امسال حاکی است 868 فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از 78 میلیارد ریال تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

به گزارش چهارشنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، با هدف اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت همزمان از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی، دی ماه امسال بیش از 360 هزار مورد بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه صورت گرفت.

برپایه این گزارش، در این بازه زمانی استان تهران با 6 هزار و 269 مورد بازرسی و 174 مورد تشکیل پرونده و استان البرز با بیش از 55 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را بین استان ها داشتند.

همچنین خراسان شمالی با 475 مورد بازرسی و تشکیل 2 پرونده تخلف، قم با 329 مورد بازرسی و تشکیل 2 پرونده و خوزستان با 180 مورد بازرسی و تشکیل سه پرونده کمترین تعداد تشکیل پرونده را به خود اختصاص دادند.

بر پایه گزارش وزارت صنعت، بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده به ترتیب مرتبط با گروه های لوازم پزشکی با 50 میلیارد ریال، لوازم یدکی با پنج میلیارد ریال، سیگار، توتون، تنباکو و محصولات دخانی با چهار میلیارد ریال، لوازم آرایشی و بهداشتی با سه میلیارد ریال و لوازم رایانه با 2 میلیارد ریال بود.

به گزارش ایرنا، پیشتر ارزش ریالی پرونده های قاچاق تشکیل شده در 9 ماهه امسال 6 هزار و 659 میلیارد ریال اعلام شده بود.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.