×

نرخ دیه بر اساس لباس ایرانی تعیین شود

نرخ دیه بر اساس لباس ایرانی تعیین شود

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره تعیین نرخ دیه سال 98 پیشنهاد داد که بهتر است این نرخ بر اساس لباس ایرانی تعیین شود

نرخ-دیه-بر-اساس-لباس-ایرانی-تعیین-شود وکیل 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس درباره تعیین نرخ دیه سال 98 پیشنهاد داد که بهتر است این نرخ بر اساس لباس ایرانی تعیین شود.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «قانون تعیین نرخ دیه را برای هر سال بر عهده قوه قضاییه گذاشته است»، اظهار داشت: این نرخ معمولاً در فروردین یا اردیبهشت ماه اعلام می‌شود.

وی درباره اینکه با توجه به افزایش قیمت شتر، گاو و گوسفند آیا نرخ دیه تغییری می‌کند یا خیر؟ بیان کرد: به نظر من افزایش نرخ دیه در شرایط فعلی کار اشتباهی است، تغییر قیمت ها در این حوزه موضوعی نامتعارف است، افزایش دیه موجب افزایش آمار زندانی ها خواهد شد، باید در این خصوص یک فکر اساسی شود.

نوروزی گفت: حتماً قرار نیست این نرخ را با شتر بسنجند، چرا این نرخ را بر اساس لباس ایرانی نسنجند؟ در آن زمان در بازار مکه و مدینه این موضوع را بر اساس حله یمنی می‌سنجیدند که ما اکنون می‌توانیم لباس ایرانی هم مورد نظر قرار دهیم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست که نرخ دیه ثابت باشد؟ بیان کرد: به نظر من بهتر است، ولی تاکید من بر این است که باید نرخ دیه را بر اساس لباس بسنجیم.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.