×

تغییر نگرش اجتماعی درباره حقوق کودکان با آموزش امکان پذیر است

تغییر نگرش اجتماعی درباره حقوق کودکان با آموزش امکان پذیر است

کرمان - ایرنا- معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت تغییر نگرش اجتماعی به موضوع حقوق کودکان با استمرار آموزش و دوری از نگاه احساسی امکان پذیر است

تغییر-نگرش-اجتماعی-درباره-حقوق-کودکان-با-آموزش-امکان-پذیر-است

کرمان - ایرنا- معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت : تغییر نگرش اجتماعی به موضوع حقوق کودکان با استمرار آموزش و دوری از نگاه احساسی امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا، محمود عباسی عصر سه شنبه در کنوانسیون حقوق کودک استانداری کرمان و کارگروه بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: نگاه احساسی و عاطفی صرف، مانع از توجه جدی به حقوق کودکان می شود لذا باید این نگرش به سوی نگرش های اجتماعی سوق یابد.

وی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در حوزه تغییر نگرش به موضوع کودکان، اظهارداشت: قانون حمایت از کودکان و نوجوانان دستاوردهای خوبی را پیش روی ما گذاشته و یک گام و حرکت رو به جلو به شمار می رود که زمینه را برای نگاه دقیق و عمیق به موضوع کودکان فراهم می کند.

عباسی با بیان اینکه یک سوم جمعیت کشور را کودکان تشکیل می دهند، تصریح کرد: ایران اسلامی جز اولین کشورهایی است که به کنوانسیون حقوق کودک پیوسته است و بر اساس مصوبات آن حرکت می کند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: دولت مردان و سیاست گذاران باید برای حقوق کودکان برنامه ریزی کنند و در کنار آن باید اموزش های لازم نیز از طریق مدارس به کودکان ارائه شود.

عباسی افزود: کشور ما در برخی زمینه ها فراتر از استانداردهای بین المللی کار کرده است و برای بهبود خدمات انجام شده، لازم است که به موضوع پیشگیری نیز توجه جدی صورت گیرد.

**کودکان کار ساماندهی می شود

عباسی ادامه داد: آئین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابانی نیز تدوین و بازبینی شده و در هیات وزیران است که پس از تصویب اجرایی خواهد شد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تصریح کرد: در حوزه حقوق کودک، یکسری حقوقی به رسمیت شناخته شده و در کنار آن تکالیفی در زمینه های برنامه ریزی، سیاست گذاری، نظارت و پایش حقوق کودک برای مجموعه های دست اندرکار نیز مطرح شده است.

عباسی گفت: لایحه تشکیل پلیس اطفال نیز تکمیل شده و در اختیار رئیس قوه قضائیه است تا پس از امضاء اجرایی شود.

وی با اشاره به راه اندازی کلینیک های حقوق کودک در برخی استان های کشور، تصریح کرد: این کلینیک به زودی در استان کرمان نیز دایر خواهد شد.

عباسی تصریح کرد: خانه مهر ایجاد شده در استان کرمان می تواند مکانی برای برگزاری دادگاه پرونده های کودکان و نیز مکانی برای اره اندازی کلینیک های حقوق کودک باشد.

معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اظهارداشت: ایران اسلامی در حوزه کودکان اتباع بیگانه نیز کارهای بزرگی را انجام داده است، به نحوی که در حال حاضر 500 هزار نفر از این افراد تحت آموزش هستند.

عباسی با اشاره به اینکه اقداماتی برای کودکان بی هویت نیز انجام شده و در حال نهایی شدن است، ادامه داد: در زمینه جلوگیری از ازدواج کودکان زیر 13 سال نیاز به فرهنگسازی و توسعه آموزش ها داریم.

وی گفت: اورژانس اجتماعی نیز در کشور کارهای بزرگی را انجام داده و یکی از این اقدامات آموزش حقوقی به افرادی است که در حوزه کودکان مشغول به کار هستند.

به گفته عباسی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید از ظرفیت های خیران و سازمان های مردم نهاد استفاده شود زیرا اگر دولت ها مجری خوبی برای مدیریت آسیب های اجتماعی بودند، امروز شاهد این وضعیت نبودیم و در حقیقت در تمامی حوزه ها باید کار را به دست مردم سپرد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.