×

تاکید عضو کمیسیون حقوقی مجلس بر لزوم تعیین ظرفیت در آزمون وکالت

تاکید عضو کمیسیون حقوقی مجلس بر لزوم تعیین ظرفیت در آزمون وکالت

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از موافقت مجلس با لزوم تعیین ظرفیت در آزمون وکالت خبر داد

تاکید-عضو-کمیسیون-حقوقی-مجلس-بر-لزوم-تعیین-ظرفیت-در-آزمون-وکالت

مجلس در راستای حفظ استقلال نهاد وکالت گام برمی‌دارد

پایگاه خبری اختبار- عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از موافقت مجلس با لزوم تعیین ظرفیت در آزمون وکالت خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از فارس، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس عصر امروز در مراسم روز وکالت در تالار وزارت کشور گفت: جا دارد این روز که بسیار مبارک است از دو جهت هم میلاد حضرت زهرا و هم روز وکیل است را گرامی بداریم.

وی افزود: برایمان خوشایند نیست که بعد از گذشت هفتاد یا هشتاد سال از استقلال نهاد وکالت امروز باز شاهد این باشیم که در یک همایش و گرد همایی بزرگ مثل این و در سراسر کشور وکلای ما همچنان دغدغه استقلال داشته باشند و این پسندیده نیست.

پورمختار گفت: گرچه روزهای ابتدایی سخت و‌دشوار بود اما بعد از این مدت طولانی و چندین ساله طبیعتاً توقع این است که دیگر راجع به ضرورت استقلال نهاد وکالت صحبتی نشود.

این نماینده مجلس گفت تلاشهای شما در باب دفاع از این صنف است و ما نه تنها ایراد نمی‌گیریم بلکه پسندیده می دانیم مثل سایر  اقشار و این ایراد و اشکال نیست اما نهادهای مرتبط با این امر هم باید بپذیرند استقلال شما را.

وی خاطرنشان کرد: چه بنده و چه سایر اعضای کمیسیون قضایی بر این موضوع باور دارند و قدم‌هایی هم در راستای استقلال نهاد وکالت بر خواهند داشت.

پورمختار گفت: ما مسایلی که امروز پیش رویمان است اولا در خصوص طرح جامع آموزش یا جذب وکلا در جلسات متعددی که با حضور اعضای کانون داشتیم مطرح کردیم و درباره آن بحث و‌ بررسی کردیم و بعد از این جلسات خوشبختانه به یک موضع واحد رسیدیم که بدون داشتن و تعیین ظرفیت نمی توان امر جذب را به پیش برد و این به عنوان یک موضوع مشترک است و حالا از این پس به موضوع نحوه جذب خواهیم پرداخت.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح بحث سهولت دسترسی به وکیل مطرح شده است و در برخی جاها گفته شده است ما با کمبود وکیل مواجهیم. حتی بحث کمبود نظارتها هم مطرح شده است اما مگر کم اند نهادهایی که عده انگشت شماری تخلف می‌کنند؟

وی گفت نقد جدی به نهاد وکالت این است که این نهاد در قبل از انقلاب بسیار فعال بود و امروز هم‌ توقع این است که درباره مباحث حقوقی اظهار نظر کند.

پورمختار گفت: امروز توقع این است که نهاد وکالت درباره نقض حقوق بشر و نقض حقوق شهروندی در جهان آن هم از سوی ابرقدرتها و نظام سلطه ابراز نظر کند و موضع گیری داشته باشد.

این نماینده مجلس گفت: وکلا باید به دنبال احقاق حق باشند و خوب است که در باب عدالت و مطالب مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اظهار نظر کرده و راهگشا باشید.

منبع : اختبار

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.