×

استخدام مشمولان غائب و سربازان فراری ممنوع است

استخدام مشمولان غائب و سربازان فراری ممنوع است

دادستان نظامی استان مازندران از برخورد قانونی با مؤسسات و افرادی که مشمولان غائب و سربازان فراری را استخدام می‌کنند، خبر داد

استخدام-مشمولان-غائب-و-سربازان-فراری-ممنوع-است وکیل 

خبرگزاری میزان- دادستان نظامی استان مازندران از برخورد قانونی با مؤسسات و افرادی که مشمولان غائب و سربازان فراری را استخدام می‌کنند، خبر داد.                                  

به‌کارگیری مشمولان غائب و سربازان فراری ممنوع استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رحیم رحیمی میلاشی، دادستان نظامی استان مازندران گفت: کسانی که به هر نحوی مشمولان غایب و سربازان فراری را به‌صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و روزمزد در کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، کارگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها، تعمیرگاه‌ها و... به‌کارگیرند، به استناد قانون خدمت وظیفه عمومی مجرم می‌باشند.

وی تأکید کرد: نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت وظیفه شناسایی و معرفی این افراد را به محاکم صالح قضایی دارند.

میلاشی افزود: این افراد برای بار اول 35 میلیون ریال و در صورت تکرار 110 میلیون ریال جریمه خواهند شد.

دادستان نظامی استان مازندران بر لزوم حفظ هوشیاری صاحبان مشاغل در استخدام نیرو‌ها تأکید کرد و افزود: حتی ثبت‌نام در مراکز آموزشی خصوصی برای ارائه آموزش، به‌منزله به‌کارگیری محسوب می‌شود و مشمول مجازات خواهد بود.

منبع : خبرگزاری میزان

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.