×

گزارش عدم اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد

گزارش عدم اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از استماع گزارش عدم اجرای قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی با ارجاع آن به قوه قضاییه موافقت کردند

گزارش-عدم-اجرای-قانون-خرید-تضمینی-محصولات-کشاورزی-به-قوه-قضاییه-ارجاع-شد وکیل 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از استماع گزارش عدم اجرای قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی با ارجاع آن به قوه قضاییه موافقت کردند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در گزارش کمیسیون کشاورزی در خصوص عدم اجرای قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی که در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی قرائت شد، آمده است: در خصوص زمان اعلام قیمت خرید تضمینی؛ وزارت جهاد کشاورزی قصور یک یا چند هفته‌ای داشته است، اما تخلف شورای اقتصاد به ویژه‌ ریاست سازمان برنامه و بودجه به عنوان دبیر شورای اقتصاد با اعلام تاخیر قیمت تضمینی محصولات زراعی محرز اشت.

در صورت خرید تضمینی اعلامی از سوی دولت، تخلف از قانون محرز است و تخلف اعضای شورای اقتصاد به ویژه‌ ریاست شورا و دبیر آن به واسطه جایگاه و امکان تاثیرگذاری مشهود است.

در خصوص عدم پرداخت دیر کرد در صورت تاخیر در پرداخت بیش از یک ماه نیز تخلف سازمان برنامه و بودجه به علت عدم رعایت این موضوع در لوایح بودجه سالیانه و به ویژه‌ تاکید آن در قانون برنامه ششم توسعه محرز است.

شایان ذکر است که یارانه نان ارتباطی با تولید کنندگان گندم ندارد و یارانه به مصرف کنندگان است و ارزان خریدن گندم کشاوران مالیاتی است که خلاف قانون از آنها گرفته شده است و صرف یارانه مصرف کنندگان می‌شود و عدم اجرای احکام قانونی مذکور ضمن وارد کردن به تولید کنندگان (کشاورزان) ممکن است پایداری امنیت غذایی در شرایط حساس کنونی را نیز با خطر مواجه کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 126 رای موافق، 13 رای مخالف و سه رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر با اجرای این گزارش به قوه قضاییه برای برخورد با متخلفان موافقت کردند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.