×

مراکز درمانی و پزشکی فاقد کارتخوان پلمپ می شوند

مراکز درمانی و پزشکی فاقد کارتخوان پلمپ می شوند

عدم پایانه‌های فروشگاهی (POS)، در مطب‌ها و مراکز درمانی، مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده است و از طرفی زمینه فرار مالیاتی را فراهم می‌دارد

مراکز-درمانی-و-پزشکی-فاقد-کارتخوان-پلمپ-می-شوند

دادستان مرکز استان ایلام گفت: عدم پایانه‌های فروشگاهی (POS)، در مطب‌ها و مراکز درمانی، مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده است و از طرفی زمینه فرار مالیاتی را فراهم می‌دارد.

به گزارش ایسنا، افشار خسروی زاد در رابطه با الزام مراکز درمانی و پزشکی به نصب دستگاه کارتخوان، گفت: در راستای تاکید بر اجرای قانون و ضرورت احیای حقوق عامه در نامه‌ای به ریاست دانشگاه علوم پزشکی اعلام شد که مراکز درمانی و پزشکی نسبت به نصب کارتخوان هرچه سریعتر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عدم وجود پایانه‌های فروشگاهی (POS)، در مطب‌ها و مراکز درمانی، مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده است و از طرفی زمینه فرار مالیاتی را فراهم می‌دارد.

دادستان ایلام گفت: لذا اخیرا نیز طی بند‌ «ی» تبصره 6 قانون بودجه 1398 کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی مکلف شده‌اند که در چهارچوب آیین نامه تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366 از ابتدای سال جاری از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

وی افزود: نهایتا با عنایت به تکالیف مقرر در قوانین مزبور، از تاریخ 24 .1 .98 از ادامه فعالیت متخلفین از مقررات فوق توسط ضابطین ممانعت بعمل خواهد آمد و پلمب خواهند شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.