×

مصوبه دولت درباره افزایش بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت سال 1398 ابلاغ شد

مصوبه دولت درباره افزایش بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت سال 1398 ابلاغ شد

مصوبه دولت درباره افزایش بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت سال 1398 ابلاغ شد

مصوبه-دولت-درباره-افزایش-بهای-آب-و-برق-از-ابتدای-اردیبهشت-سال-1398-ابلاغ-شد

مصوبه دولت درباره «افزایش بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت سال 1398» ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، متن این مصوبه به شرح زیر در روزنامه رسمی کشور منتشر شده است:

وزارت نیرو ـ وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ سازمان برنامه و بودجه کشور

هیأت وزیران در جلسه 1397/12/19 به پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مواد (1) و (3) قانون هدفمند کردن یارانه­‌ها ـ مصوب 1388ـ تصویب کرد:

1ـ بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال 1398 سالانه به میزان هفت درصد (7%) افزایش می‌­یابد.

2ـ با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، علاوه بر میزان افزایش موضوع بند (1) این تصویب­نامه، از ابتدای خرداد ماه، سالانه شانزده درصد (16%) به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی (بدون احتساب آبونمان، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض) مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می‌­شود. فاضلاب بها، مشمول افزایش موضوع این بند نخواهد بود.

3ـ الگوی مصرف آب در هر سال، مطابق تبصره (4) بند (پ) ماده (1) قانون توسعه و بهینه­سازی آب­شرب شهری و روستایی در کشور ـ مصوب 1394ـ توسط وزارت نیرو تعیین می‌­شود.

4ـ الگوی مصرف برق خانگی با اضافه شدن ماه خرداد به ایام گرم سال در مناطق عادی مطابق جدول (2) پیوست تصویب­نامه شماره 94035/ت42400هـ مورخ 1388/5/7 می­باشد.

5 ـ خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آنها پایین­تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مصرف خود را کاهش می­دهند، مشمول تخفیف به میزان مصرف کاهش­یافته با نرخ اولین پله مصرف خواهند شد.

6 ـ شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) موظف است طی یک برنامه زمانی، با اولویت مشترکین پرمصرف، لوازم اندازه­گیری کلیه مشترکینی که به طور متوسط مصرف برق ماهانه آنها بالاتر از الگوی مصرف می­باشد، با لوازم اندازه­گیری دارای قابلیت تفکیک مصرف برای ساعات کم­باری، میان­باری و اوج­بار تعویض نماید.

7ـ منابع درآمدی حاصل از افزایش صورتحساب مشترکین پرمصرف آب و برق حسب مورد صرفاً برای تعویض لوازم اندازه­‌گیری و مدیریت مصرف، کاهش هدررفت و اصلاح و بهینه­سازی شبکه‌­های توزیع و خرید آب و برق از بخش خصوصی خواهد شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.