×

اقدامات برای پیشگیری از خسارت به آثار تاریخی در برابر سیل

اقدامات برای پیشگیری از خسارت به آثار تاریخی در برابر سیل

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی با اشاره به لزوم صیانت از آثار تاریخی در برابر بلایای طبیعی، اقدامات این یگان را در مناطق آسیب دیده از سیل تشریح کرد

اقدامات-برای-پیشگیری-از-خسارت-به-آثار-تاریخی-در-برابر-سیل

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی با اشاره به لزوم صیانت از آثار تاریخی در برابر بلایای طبیعی، اقدامات این یگان را در مناطق آسیب دیده از سیل تشریح کرد.

اقدامات برای پیشگیری از خسارت به آثار تاریخی در برابر سیلبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار امیر رحمت‌اللهی در گفتگوی اختصاصی با اشاره به وقوع سیل در نقاط مختلف کشور، گفت: آثار تاریخی و موزه‌ها در مناطق سیل زده در معرض تهدید و تخریب بود که لازم شد پیش بینی‌های لازم برای حفاظت و صیانت از این ثروت ملی به عمل آید.

وی افزود: با آماده باش کامل نیرو‌های یگان حفاظت، اقدامات تامینی و حفاظتی مناسب جهت پیشگیری از تحمیل خسارت به آثار تاریخی - فرهنگی انجام گرفت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بیان کرد: برای مقابله با خسارت احتمالی سیل یا هر گونه تعرض به این آثار، فرماندهان و مسئولان پایگاه‌های سراسر کشور از طریق بهره گیری مناسب و حداکثری از تجهیزات، منابع و ظرفیت‌های موجود جهت تشدید حفاظت و صیانت از اماکن تاریخی اقدام کردند.

سردار رحمت الهی امداد رسانی به سیل زدگان را از دیگر اقدامات یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بر شمرد و افزود: برای حمایت از مردم سیل زده کارکنان یگان حفاظت در این مناطق نسبت به توزیع غذای گرم اقدام کردند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: بلوک بندی مبادی ورود و خروجی موزه ها، نظارت بر عملیات حفر کانال آب جهت هدایت سیلاب، ایمن سازی مخازن موزه‌ها، برف روبی و تخلیه آب‌های انباشته، سرکشی مداوم سد‌های فلزی و آب بند‌های منصوبه در مجاورت اماکن تاریخی و بازدید مستمر از بنا‌های در معرض خطر با هماهنگی عوامل انتظامی و تعامل با ایستگاه آتش نشانی و واحد‌های امدادرسان به منظور کاهش حوادث احتمالی مرتبط با موزه‌ها و بنا‌های تاریخی تا پایداری شرایط جوی استمرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در پایان از همکاری همه دستگاه‌ها و رده‌های انتظامی با یگان حفاظت برای صیانت از آثار تاریخی قدردانی کرد.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.