×

جامعه محوری دکترین پلیس

جامعه محوری دکترین پلیس

امروزه دکترین پلیس جامعه محوری است

جامعه-محوری-دکترین-پلیس

رئیس پلیس پایتخت: امروزه دکترین پلیس جامعه محوری است

جامعه محوری؛ دکترین پلیسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار حسین رحیمی، در دیدار با جمعی از هنرمندان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب این است که پلیس در عین اقتدار، سرشار از رافت و مهربانی باشد و این راهبرد ما در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به ارتباط مستمر و تنگاتنگ پلیس با هنرمندان، ادامه داد: امروزه دکترین پلیس جامعه محوری است.

این مقام ارشد اتنظامی، با تاکید بر این که نیروی انتظامی نیروی مسلح اجتماعی است، افزود: امنیت و آرامش از زیرساخت‌های اجتماعی هستند و مجری آن نهادی نیست جز پلیس و هرگونه فعالیت اجتماعی، اقتصادی و مدنی نیازمند حضور مقتدرانه پلیس است.

وی، نیروی انتظامی را خادم و مسئول حل مشکلات مردم، دانست و گفت: پلیس افتخاری، برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی، آغاز به فعالیت کرده و یکی از این موارد، استفاده از هنر و هنرمندان برای ارتقاء امنیت اجتماعی است.

سردار رحیمی، با تاکید بر ایجاد تحول در کلانتری‌ها به لحاظ کمی و کیفی، افزود: کیفیت رسیدگی به مشکلات و خواسته‌های مردم، رفتار و منش توام با عطوفت و مهربانی، جزء اصلی‌ترین امور در مجموعه‌های پلیس‌های تخصصی و اداری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ است.

وی، پلیس را مجری قانون خواند و گفت: تمام اقدامات پلیس بر پایه و مبنای قانون است و با توجه به تمام محدودیت ها، امنیت و احساس آن در شهر تهران، نسبت به سایر پایتخت‌های جهان بی نظیر است.

فرمانده انتظامی پایتخت، با اشاره به اینکه پلیس در عین حال که با مخلان نظم اجتماعی و برهم زنندگان آرامش شهروندان با اقتدار برخورد می‌کند، افزود: پلیس در برابر مردم و شهروندان و به هنگام رسیدگی به مشکلات آنها، متواضعانه برخورد کرده و بی ادعا به خدمت رسانی مشغول است.

وی به ساز و کار اجتماعی شدن پلیس و ارتباط موثر پلیس با مردم، اشاره کرد و گفت: امروزه دکترین پلیس جامعه محوری است.

رئیس پلیس پایتخت، در پایان با تاکید بر اینکه پلیس همواره حامی هنرمندان است، افزود: برای ایجاد احساس امنیت بهتر، نیاز است که هنرمندان همچون سایر اقشار جامعه در کنار پلیس حضور داشته تا شاهد ارتقاء و پیشرفت امنیت و احساس آن در جامعه باشیم.

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.