×

سازمان های متولی ارزاق عمومی برای ماه رمضان برنامه ریزی کنند

سازمان های متولی ارزاق عمومی برای ماه رمضان برنامه ریزی کنند

ادارات و سازمان‌های متولی ارزاق عمومی نظیر سازمان صنعت معدن، تجارت و تعزیرات برنامه ریزی کنند که مردم در این ماه با مشکل کالاهای اساسی مواجه نشوند

سازمان-های-متولی-ارزاق-عمومی-برای-ماه-رمضان-برنامه-ریزی-کنند

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و گفت: ادارات و سازمان‌های متولی ارزاق عمومی نظیر سازمان صنعت معدن، تجارت و تعزیرات برنامه ریزی کنند که مردم در این ماه با مشکل کالاهای اساسی مواجه نشوند.

به گزارش ایسنا، اولین نشست پیشگیری از وقوع جرم با موضوع بررسی راهکارهای کاهش و جبران خسارات سیل و بررسی ایمن سازی حریم رودخانه‌ها و وضعیت ادارات و سازمان‌های خدمات‌رسان در جریان بارندگی‌های اخیر و اتخاذ تمهیدات لازم در ماه مبارک رمضان در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، برنامه‌ریزی برای ماه مبارک رمضان را ضروری دانست و افزود: ادارات و سازمان‌های متولی ارزاق عمومی نظیر سازمان صنعت معدن، تجارت و تعزیرات برنامه‌ریزی کنند که مردم در این ماه با مشکل کالاهای اساسی مواجه نشوند.

رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بر نحوه عملکرد مدیران و سازمان‌های متولی ارزاق عمومی مردم در ماه مبارک رمضان نظارت می‌نمایند و از هیچ خطا و سهل انگاری چشم پوشی نخواهد کرد.

وی ضمن تشکر از صداوسیما که گام به گام با مسئولین اطلاع رسانی می‌کند بیان کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و نیروی انتظامی با همراهی دادستان مرکز استان و سایر مسئولان برای رعایت حرمت این ماه برنامه‌ریزی کنند.

مزارعی از عملکرد نیروی انتظامی، راهداری و سپاه و سازمانهای مسئول در بارندگی‌های اخیر نیز تشکر کرد.

وی به خسارات سیل در استان نیز اشاره کرد و افزود: اشکالاتی که از قدیم رخ داده است باید حل شود، آب منطقه‌ای باید گزارش جامعی از عملکرد و وضعیت حریم و بستر رودخانه‌ها و طرح‌های ماهی و جابجایی آنها به دادستان و معاونت پیشگیری ارائه دهد.

این مقام قضائی عنوان کرد: اگر افرادی در جایی به علت سهل انگاری بستر و حریم رودخانه را تصرف کرده اند و خطری برای مردم منطقه ایجاد کرده اند برخورد شود.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص صیانت از خاک و جنگل گفت: اداره منابع طبیعی اجازه ندهد حتی یک متر از این طبیعت تصرف شود، ابتدا جلوگیری نمائید و در همان ابتدا رفع تصرف شود و محیط زیست نیز باید گشت میدانی داشته باشد.

مزارعی بیان کرد: راه و شهرسازی درباره ترمیم اصولی جاده‌ها و مشکلاتی که ایجاد شده‌اند، نظارت دقیق بر کارهایی که انجام می‌شود داشته باشد تا دوباره دچار آسیب نشوند.

وی با هشدار به اینکه ما نمی‌خواهیم برای کسی پرونده قضائی تشکیل شود و مدیران باید جهادی و انقلابی عمل کنند، به راه‌های روستای در استان اشاره کرد و گفت: راه‌های روستایی در استان آسیب دیده‌اند و روستاییان چشم به راه مسئولین هستند تا راه‌های روستایی در اسرع وقت ترمیم و باز گشایی شوند در غیر اینصورت دادستان ورود خواهد کرد.

در ادامه این نشست مهرداد کرمی دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد کمبود و فرسوده بودن امکانات در استان و شهر یاسوج را برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از سیل و یا هر حادثه دیگری را یادآور شد و افزود: استانداری استان وظیفه دارد امکانات را تهیه و در اختیار مدیریت بحران و منابع طبیعی برای جلوگیری از حوادث آتش سوزی در جنگل‌های استان قرار دهد.

وی لزوم توجه به بخش آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک و سیل را ضرورت امروز جنگل‌ها و منابع طبیعی استان دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد اداره منابع طبیعی توجه جدی به آبخیز داری داشته باشد اگر آبخیز داری را بهتر و بیشتر جدی می‌گرفتیم در جریان سیلاب‌ها خیلی از تخریب‌ها را نداشتیم.

کرمی گفت: اگر در جایی هم بخاطر این مسئله موفق بودیم همه را مدیون آبخیزداری بالا دست بوده ایم.

دادستان مرکز استان وجود سازه‌های بدون مجوز را خطر جدی دیگری در سطح شهر یاسوج خواند و اظهار کرد: سازه‌های موقت بر اثر یک باد تخریب می‌شوند و این سازه‌ها در شهر یاسوج هیچ مجوزی نداشته و اصول ایمنی اولیه در ساخت آنها به کار نرفته است، شهرداری موظف است سازه‌های موقت در شهر یاسوج را جمع آوری کند، چون با کوچک‌ترین طوفان مشکلات عدیده‌ای را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در صورت ایراد خسارت به این سازه‌ها، پرداخت خسارت مورد دستگاه قضائی نخواهد بود.

این مقام قضائی در خصوص پرداخت خسارت به دیگر آسیب دیدگان بارندگی‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: شایسته است متولیان امر نسبت به نحوه‌ی تأمین خسارات اقدام نمایند و مهمترین نکته در این خصوص عدم تبعیض در پرداخت خسارت است و مد نظرشان باشد به کسانی که دچار خسارت شده‌اند، پرداخت شود.

کرمی اضافه کرد: به ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رود خانه‌ها و هر جایی که غیرمجاز ساخت و ساز شده باشد، خسارت پرداخت نخواهد شد مگر اینکه مجوزها غیره قانونی باشد که آن موقع سراغ کسانی خواهیم رفت که مجوز غیره قانونی داده‌اند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.