ارتقای سطح رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی هدف اصلی اجرای طرح تکریم ارباب رجوع
هدف اصلی از اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، ارتقای سطح رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی است
حجتالاسلام و المسلمین صادقی گفت: هدف اصلی از اجرای طرح تکریم ارباب رجوع، ارتقای سطح رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی است.
به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه تکریم ارباب رجوع، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع وظیفه هر مسلمانی است و در دستگاههای نظام جمهوری اسلامی هم این وظیفه مورد تأکید بیشتری قرار گرفته است و همچنین از سوی دیگر، دستگاه قضایی دستگاهی است که ارباب رجوع زیادی دارد.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه رسیدگی به خواستهها، اتهامات و شکایات فرآیند سخت و پیچیدهای است و نیازمند دقت نظر و تحقیقات زیاد و گاهی طولانی است، افزود: گاهی کثرت کار و مراجعات آن قدر زیاد است و فشار زیادی بر قضات و همکاران تحمیل میشود؛ اما قضات شریف و همکاران با صبوری و بردباری این زمینهها را پشت سر میگذارند و سعی میکنند با بهترین وجه با ارباب رجوع مواجه شوند، اما گاهی ممکن است فشار کار باعث شود که نتوانند آن طور که باید و شاید تکریم کنند.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی بیان داشت: معاونت فرهنگی قوه قضاییه از سالیان گذشته دستورالعملی را تهیه و به تصویب رساند و از سوی مسئولان عالی قوه قضاییه ابلاغ و سال گذشته نیز اجرایی شد.
معاون فرهنگی قوه قضاییه هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای سطح رضایت مردم و مراجعه کنندگان از دستگاه قضا و افزایش اعتماد عمومی عنوان کرد و گفت: برای ارزیابی نحوه عملکرد دادگستریها یک مدل ویژه را بر اساس استانداردهای بین المللی تهیه کردیم و با توجه به این شاخصهای مدنظر، عملکرد دادگستریها را ارزیابی میکنیم تا ببنیم چه اندازه در تکریم ارباب رجوع موفق هستند.
وی در پایان تصریح کرد: میخواهیم که برخوردهای ناروا اصلا وجود نداشته باشد و تلاش داریم سال به سال سطح رضایت افزایش یابد.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
بانک ها باید اجرای بخشنامه جدید چک های برگشتی را سریع تر اجرا کنند صدور یک رای وحدت رویه درباره شرایط تحقق جرم انتقال مال به قصد فرار از دین