×

دسترسی به 8 هزار و پانصد نشست در سامانه نشست های قضایی

دسترسی به 8 هزار و پانصد نشست در سامانه نشست های قضایی

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کردسامانه نشست‌های قضایی دادگستری‌هادر راستای ارتقای سطح علمی آرا و ایجاد وحدت رویه با همت و تلاش مرکز آموزش قوه قضاییه ایجاد و راه‌اندازی شده است

دسترسی-به-8-هزار-و-پانصد-نشست-در-سامانه-نشست-های-قضایی

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کردسامانه نشست‌های قضایی دادگستری‌هادر راستای ارتقای سطح علمی آرا و ایجاد وحدت رویه با همت و تلاش مرکز آموزش قوه قضاییه ایجاد و راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت منابع انسانی قوه قضائیه، با شروع به کار این سامانه تاکنون بیش از 8 هزار و پانصد نشست دادگستری‌ها در این سامانه بارگذاری شده که از این تعداد بیش از 3 هزار و چهارصد نشست به تأیید هیئت عالی نشست‌های قضائی رسیده است.

این نشست‌ها در بیش از 600 نقطه واحد قضائی در سراسر کشور به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود و از حدود 10 هزار قاضی‌ای که در دادگستری‌های کشور مشغول هستند و کار قضائی انجام می‌دهند، حدود 80 درصد آنها در نشست‌های قضائی شرکت می‌نمایند.

حاصل مباحث قضات در این نشست‌ها به مراکز استان‌ها ارسال می‌گردد و نظریه مورد تأیید اکثریت به رؤیت قضات دیوان عالی می‌رسد تا نظرات برتر تأیید گردد و نهایتاً نتایج مورد تأیید هیأت عالی نشست‌های قضائی - که از قضات دیوان عالی کشور تشکیل شده - به عنوان رأی نهایی در سامانه قرار می‌گیرد.

شناسایی موضوعات بدیع و کاربردی در جریان رسیدگی به پرونده‌ها، تولید دانش قضائی مورد نظر دادسراها و محاکم، مشارکت قضات عالی رتبه در تدوین نظریه نهایی نشست‌ها و کاهش میزان خطاپذیری نظرات اعلام شده در سامانه، ایجاد ظرفیت مشورت و هم فکری در میان جامعه قضائی از طریق به اشتراک گذاری دانش قضائی، ایجاد ظرفیت آموزش به صورت موضوعی، کمک به ایجاد رویه واحد قضائی و همگرایی نظرات حقوقی قضات و سهولت در دسترسی به پاسخ ابهامات و سوالات قضات از طریق جست جوی کلیه واژه‌های مرتبط و تسهیل در جریان انتقال تجارب قضائی از جمله مزایای ایجاد و راه اندازی این سامانه است.

این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که امکان جست جو در سامانه برای مخاطبین وجود دارد و علاقمندان می‌توانند به طور تخصصی موضوعات مورد نیاز خود را جست جو کنند.

منبع : خبرگزاری مهر

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.