×

بانک ها از تشکیل پرونده های غیر ضروری در سیستم قضائی جلوگیری کنند

بانک ها از تشکیل پرونده های غیر ضروری در سیستم قضائی جلوگیری کنند

حجم بالای دعاوی و اختلافات فی مابین مردم و دولت به اعتماد عمومی آسیب وارد می کند، لذا دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید با حسن مدیریت از تشکیل پرونده‌های غیر ضروری در سیستم قضائی جلوگیری کنند

بانک-ها-از-تشکیل-پرونده-های-غیر-ضروری-در-سیستم-قضائی-جلوگیری-کنند وکیل 

رئیس کل دادگستری استان کرمان خطاب به مسئولان هشدار داد: حجم بالای دعاوی و اختلافات فی مابین مردم و دولت به اعتماد عمومی آسیب وارد می کند، لذا دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید با حسن مدیریت از تشکیل پرونده‌های غیر ضروری در سیستم قضائی جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا، یدالله موحد در دیدار با مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری کرمان به روحیه نجیب و صبور مردم کرمان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد بانک‌ها و دستگاه‌های دولتی با اتخاذ تدابیر و راهکارهایی به دنبال حل دعاوی و اختلافات خود با مردم باشند. قطعاً اگر چنین شود سرمایه اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان ادامه داد: در برخی موارد حجم زیادی از وقت قضات در شعب حقوقی صرف پرونده‌های مرتبط با سیستم بانکی می‌شود که زیبنده نیست.
.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امنیت یک مؤلفه حیاتی برای جامعه است و باید از امنیت صیانت و پاسداری شود.

وی افزود: امنیت در واقع یک حقیقت و از نعمت‌های الهی است که خداوند متعال آن را به بشر موهبت فرمودند و البته در طول تاریخ عوامل و افرادی سعی کرده‌اند این نعمت را به مخاطره بیاندازند.

موحد به رابطه عدالت و امنیت نیز اشاره کرد و گفت: دستگاه قضائی متولی اجرای عدالت است و نهادهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی متولی اجرای امنیت در جامعه هستند و بایستی با رویکرد اجرای عدالت، امنیت را در استان کرمان محقق کنیم.

رئیس شورای قضائی استان کرمان تاکید کرد: با توجه به برخی مشکلات که در جامعه وجود دارد، رویکرد مدیریت دستگاه قضائی استان این است که با همکاری، هم افزایی و تعامل با سایر بخش‌ها در جهت حل مشکلات مردم گام بردارد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.