×

در حوزه حقوق عامه به صورت جدی فعال خواهیم شد

در حوزه حقوق عامه به صورت جدی فعال خواهیم شد

اختیار اداره را به کارشناسان و وکلا خواهیم داد و کمک کار آنها خواهیم بود

در-حوزه-حقوق-عامه-به-صورت-جدی-فعال-خواهیم-شد

تهران- ایرنا- رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه این مرکز خانه وکلا، مشاوران و کارشناسان است، گفت: اختیار اداره را به کارشناسان و وکلا خواهیم داد و کمک کار آنها خواهیم بود.

به گزارش روز شنبه قوه قضاییه، علی بهادری جهرمی در جمع کارکنان این مرکز با اشاره به اینکه خط قرمزی برای مقابله با فساد در این مرکز وجود ندارد، گفت: به یک جامعه بیش از 30 هزار نفره در حال ارائه خدمات هستیم و بر عملکرد آنها نظارت می‌کنیم، لازمه نظارت بر عملکرد آنها نظم فوق العاده ما است که بتوانیم با این تعداد محدود، جمع کثیری را مدیریت و ساماندهی مضاعف کنیم.

وی به کارکنان این مرکز تاکید کرد که حتما به گونه‌ای عمل کنید که تک تک ما الگوی اخلاقی وکلا و کارشناسان و در ادامه مشاوران خانواده‌ای باشیم که با ما کار خواهند کرد؛ یعنی خود وکیل از ما اخلاق ارتباط با ارباب رجوع و مردم را یاد بگیرد، در مورد این موضوع فکر کنید و با یکدیگر گفت‌وگو کنید و ببینید که چگونه می‌توان عمل کرد تا الگوی دیگران در حوزه اخلاق شویم.

بهادری جهرمی با تاکید بر جایگاه اخلاق تاکید کرد: اگر زمانی یک نارسایی کاری پیش آمد قابل حل است؛ اما ضعف اخلاقی از هر فردی که باشد قابل حل نیست لذا همیشه به مقوله اخلاق توجه شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از وجوه عدالت رعایت اخلاق است، اذعان کرد: در حوزه اخلاق و کارکردی با یکدیگر تواصی به خیر داشته باشید و همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنید.

بهادری جهرمی با بیان اینکه اخلاق خوب به معنای عدم قاطعیت و تصمیم گیری برخلاف ضوابط نیست، گفت: شما در عین قاطعیت و در عین عمل بر مبنای عدل و ضابطه با اخلاق خوب تصمیم بگیرید.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با اشاره به جایگاه نظم کاری در انجام امور اذعان کرد: اگر مانند ساعت منظم نباشیم هرگز نمی‌توانیم به این جامعه عظیم مخاطب اشراف پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه اینجا خانه وکلا، مشاوران و کارشناسان است، گفت: باید خودتان را برای میزبانی آماده کنید، ما این خانه را تاکنون با هم اداره می‌کردیم و مقداری هم وکلا و کارشناسان دخیل در اداره بودند؛ اما کم کم ما اختیار اداره را به کارشناسان و وکلا خواهیم داد و کمک کار آن‌ها خواهیم بود و همکاری خواهیم کرد؛ طبیعتا از این طریق شئون هدایتگری، نظارتی و پشتیبانی ما تقویت خواهد شد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه بیان داشت: نیرو‌های افتخاری از وکلا، کارشناسان و مشاوران حضور خواهند داشت و ضوابط و روش کار آنها را تنظیم می‌کنیم و امور ملی را نیز همین جا اداره و امور استانی را نیز به خود استان‌ها تفویض خواهیم کرد.

* بزرگترین دارایی ما اعتماد مراجعه کنندگان ماست

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آماده شدن طرح سامانه الکترونیکی برای مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: سایت‌های کانون وکلا و کارشناسان حدود 30 کشور برتر دنیا را مشاهده و طرحی را آماده کردیم و ان شاءالله راه خواهیم انداخت و تقریبا همه کار‌ها الکترونیکی می‌شود.

وی در ادامه از کارکنان این مرکز خواست تا زمان الکترونیکی شدن سیستم تدبیری اتخاذ کنند و خاطرنشان کرد: هر موضوعی که می‌شود به استان‌ها تفویض کرد، تفویض خواهیم کرد.

بهادری با بیان اینکه به دنبال توسعه کار‌ها هستیم، اظهار داشت: اکنون بخش آموزش و ارتباطات و رسانه آغاز شده و سایر بخش‌ها نیز آغاز خواهد شد و در حوزه آموزش به شکل فوق العاده‌ای کار‌های خود را دنبال خواهیم کرد و آموزش را توسعه جدی می‌دهیم.
وی افزود: از آنجایی که میزبان جمع کثیری از کارشناسان و وکلا خواهیم بود چینش باید تغییر کند و به گونه‌ای باشد که هم کارایی بهتر شود و هم امکان میزبانی وجود داشته باشد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.