×

اصلاح ماده 450 قانون آئین دادرسی کیفری در کمیسیون حقوقی

اصلاح ماده 450 قانون آئین دادرسی کیفری در کمیسیون حقوقی

نایب کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان این که این اعتقاد وجود داشت که تعیین وقت رسیدگی در ماده 450 قانون آئین دادرسی کیفری می‌تواند موجب اطاله دادرسی شود از اصلاح این ماده خبر داد

اصلاح-ماده-450-قانون-آئین-دادرسی-کیفری-در-کمیسیون-حقوقی وکیل 

نایب کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان این که این اعتقاد وجود داشت که تعیین وقت رسیدگی در ماده 450 قانون آئین دادرسی کیفری می‌تواند موجب اطاله دادرسی شود از اصلاح این ماده خبر داد.

یحیی کمالی پور در گفت و گو با ایسنا، در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون اصلاح ماده 450 قانون آئین دادرسی کیفری مورد بررسی قرار گرفت. براساس ماده مذکور قضات در جلسات محاکم تجدید نظر باید در پرونده‌های کیفری وقت رسیدگی تعیین کنند.

وی افزود: این اعتقاد وجود داشت که این تعیین وقت رسیدگی می‌تواند خود موجب اطاله دادرسی شود. این ماده اصلاح شد به گونه‌ای که از این پس فقط در جرایمی که مجازات درجه چهار دارد وقت رسیدگی تعیین می‌شود و در سایر موارد این موضوع به نظر خود قاضی خواهد بود.

نایب کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس اضافه کرد: در جلسه امروز طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به بحث گذاشته و مقرر شد این موضوع در جلسه فردای کمیسیون به صورت فوق العاده مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.