×

کودکان کار و خیابان تهران تا پایان سال ساماندهی می شوند

کودکان کار و خیابان تهران تا پایان سال ساماندهی می شوند

موضوع کودکان کار و خیابان یک معادله چندوجهی است و برای مدیریت آن همه دستگاه های مسئول باید با عزمی راسخ به صحنه بیایند

کودکان-کار-و-خیابان-تهران-تا-پایان-سال-ساماندهی-می-شوند

تهران- ایرنا- موضوع کودکان کار و خیابان یک معادله چندوجهی است و برای مدیریت آن همه دستگاه های مسئول باید با عزمی راسخ به صحنه بیایند. بر این اساس دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اعلام کرد که این کودکان در استان تهران تا پایان اسفند ماه سال جاری ساماندهی می شوند.

محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مصوبات نشست شورای هماهنگی و سیاستگذاری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک که چندی پیش با حضور استاندار تهران و نمایندگان دستگاه های اجرایی و تشکل های مردم نهاد و با ریاست وزیر دادگستری برگزار شد، ساماندهی کودکان کار و خیابان در استان تهران تا پایان اسفند ماه سال جاری بود.

وی اضافه کرد: در جلسه شورا بر این نکته تأکید شد که یکی از چالش های جدی تهران، کودکان کار و خیابان است که ضرورت دارد استانداری تهران آن را مدیریت و ساماندهی کنند. خوشبختانه دکتر محسنی بندپی استاندار تهران هم، از دانش و تجربه ارزشمندی در این زمینه بهره مندند و هم اقتدار لازم برای مدیریت این مساله را دارند.

عباسی تاکید کرد: به همین دلیل، موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابان که در دستورکار شورای هماهنگی بود، پس از مذاکرات و دریافت نقطه نظرات نمایندگان دستگاه ها و برنامه های استاندار تهران به تصویب رسید. در این جلسه استاندار تهران بر این نکته تأکید کرد که موضوع کودکان کار و خیابان یک معادله چندوجهی است و برای مدیریت آن همه دستگاه های مسئول باید با عزمی راسخ به صحنه بیایند.

معاون حقوق بشر وزیر دادگستری تصریح کرد: این موضوع از نظر انسانی فوق العاده برای ما مهم است. کودکی که حق دارد در خانواده باشد و از مزایای آموزشی بهره مند شود، کودکی که حق دارد از گرسنگی، فقر و آوارگی به دور باشد، کودکی که حق دارد کار نکند و در خیابان نباشد، همه این حق ها تکلیف سنگینی بر دوش همه مسئولان می گذارد که کودکان کار و خیابان به حمایت اجتماعی نیازمندند و آنان را باید ساماندهی کرد. به گونه ای که در خانه، مدرسه و مکانی امن نگهداری شوند و دیگر به خیابان بازنگردند.

وی با اشاره به صحبت های استاندار تهران مبنی بر اینکه بیش از 65 درصد کودکان کار و خیابان تهران را اتباع بیگانه تشکیل می دهند، افزود: در جلسه امروز شورا گزارشی از سکونتگاه های غیررسمی در مناطق حاشیه ای تهران ارائه کردیم که نشان می دهد روز به روز بر تعداد کودکان اتباع افزوده می شود و ادامه این روند ضمن اینکه بر دامنه فعالیت گروه های مافیایی که از این کودکان سوءاستفاده می کنند می افزاید، چالش های این حوزه را نیز دوچندان می کند و مدیریت آن دشوارتر می شود.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، به سخنان علیرضا آوایی وزیر دادگستری در شورای هماهنگی اشاره کرد و گفت: وزیر دادگستری با اشاره به تأکیدات چندباره دکتر روحانی رئیس جمهوری در هیأت وزیران مبنی بر ضرورت ساماندهی کودکان کار و خیابان در تهران که پیشانی نظام است، به تجربیات و توانمندی های استاندار تهران اشاره کرد که سال ها تجربه مدیریت سازمان بهزیستی کشور و اشراف وی بر موضوع، ایجاب می کند که بتوانند این موضوع را در چند ماه آینده مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: در این جلسه شورا همچنین گزارش جامعی از وضعیت کودکان آسیب دیده از سیل اخیر توسط صابونچی معاون جمعیت هلال احمر ارائه و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شد و در پایان نشست وزیر دادگستری به ایراد سخنرانی پرداختند.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.