×

آیین نامه اجرایی بند(ز)تبصره (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور

آیین نامه اجرایی بند(ز)تبصره (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور

آیین نامه اجرایی بند(ز)تبصره (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور

آیین-نامه-اجرایی-بند(ز)تبصره-(6)-ماده-واحده-قانون-بودجه-سال-1398-کل-کشور

 مصوبه شماره 21973/ت56542هـ مورخ 1398/2/28 هیأت وزیران

هیأت وزیران در جلسه 22/2/1398 به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند (ز) تبصره (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را به شرح زیر تصویب کرد:

ماده1ـ در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند:

الف ـ بیمه‌گزار: شرکت ملی گاز ایران و شرکت مادرتخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران حسب مورد به نمایندگی از طرف مشترکین گاز و برق.

ب ـ بیمه‌گر: شرکت بیمه‌ای که متعهد به ارایه پوشش بیمه‌ای و جبران خسارت‌های واردشده به ذی­نفعان طبق مفاد این آیین‌نامه و قرارداد مربوط است.

پ ـ حوادث تحت پوشش: حوادث موضوع ماده (12) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از  مقررات مالی دولت (2) ـ مصوب 1393ـ.

ت ـ ذی‌نفعان بیمه‌نامه: مشترکین و مصرف‌کنندگان مجاز گاز طبیعی و برق واحدهای مسکونی و تجاری اعم از شهری و روستایی و سکونتگاهی عشایری و کلیه اشخاص زیان‌دیده از حوادث تحت پوشش.

ماده2ـ سقف مبلغ مناقصه، معادل سقف اعتبارات مندرج در ردیف‌های مربوط در جدول شماره (9) قانون بودجه سال 1398 کل کشور و در حد وصولی ردیف‌های درآمدی (160185) و (160186) جدول شماره (5) قانون مذکور و براساس نرخ‌های مندرج در مفاد بند (ز) تبصره (6) قانون یادشده و شامل واحدهای مسکونی و تجاری در پایان سال 1397 با پوشش تمامی مشترکین جدید در قالب بیست و پنج درصد (25%) افزایش یا کاهش حجم قرارداد منعقدشده می‌باشد.

ماده3ـ نـحوه برگزاری مناقصه از طریق سـازوکار قانون برگزاری مناقصات ـ مصوب 1383ـ به صورت عمومی یا محدود براساس بالاترین میزان تعهدات پیشنهادی بیمه‌گران است.

ماده4ـ قراردادها به نحوی تنظیم خواهد شد که حوادث احتمالی از 1/1/1398  لغایت پایان سال 1398 را تحت پوشش قرار دهد.

ماده5 ـ میزان تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر حداقل معادل تعهدات مناقصه سال قبل و متناسب با حق بیمه مصوب سال جاری است.

ماده6 ـ مبنای محاسبه بیمه واحدهای تجاری بر اساس مشترکین شناسایی‌شده می­باشد.

تبصره1ـ خسارت‌های انسانی ناشی از آسیب به واحدهای تجاری و مسکونی یکسان است.

تبصره2ـ سایر شرایط مربوط به تعهدات بیمه‌گر و پرداخت خسارت، تابع قراردادهای منعقدشده با بیمه‌گر و بیمه‌گزار است.

ماده7ـ شرکت ملی گاز ایران از طریق شرکت‌های گاز استانی موظف است ظرف شش ماه با همکاری نهادهای ذی­ربط (شهرداری­ها، دهیاری­ها و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) نسبت به تفکیک واحدهای تجاری از مشترکین مسکونی اقدام کند و پوشش بیمه‌ای آن واحدها را به تفکیک واحد از طریق بیمه‌های طرف قرارداد برقرار نماید.

ماده8 ـ بیمه‌گزار موظف است گزارش عملکرد این آیین‌نامه از قبیل اعتبار دریافتی و خسارت‌های پرداختی را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کند.

معاون اول رئیس‌جمهور ـ اسحاق جهانگیری

بند (ز) تبصره (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1398 کل کشور:

مطابق ماده(12) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکتهای تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ دو هزار(2000) ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ یک هزار(1000) ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ده هزار(10.000) ریال اخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیفهای 160185 و 160186 جدول شماره(5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق‌الذکر معادل پنجاه‌‌درصد(50%) می­باشد. وجوه فوق، مشمول مالیات به نرخ صفر است. منابع حاصله برای موارد مندرج در ماده مذکور به مصرف می­رسد. آیین‌نامه اجرائی این بند متضمن سقف و نحوه برگزاری مناقصه، تعهدات شرکتهای بیمه‌گر و پرداخت خسارت به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیأت ‌وزیران می‌رسد.

منبع : پایگاه خبری اختبار

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.