×

نجفی توانا کشاورز یک نفر نبود، یک مکتب بود

نجفی توانا کشاورز یک نفر نبود، یک مکتب بود

رییس پیشین کانون وکلای مرکز با بیان اینکه کشاورز یک نفر نبود یک مکتب بود ، گفت ایشان را به عنوان پهلوان صنف وکالت می‌دانم چون کلام، بیان و شیوه‌اش بسیار اثرگذار بود

نجفی-توانا-کشاورز-یک-نفر-نبود،-یک-مکتب-بود

رییس پیشین کانون وکلای مرکز با بیان اینکه "کشاورز یک نفر نبود یک مکتب بود"، گفت: ایشان را به عنوان پهلوان صنف وکالت می‌دانم چون کلام، بیان و شیوه‌اش بسیار اثرگذار بود.

علی نجفی توانا در مراسم بزرگداشت بهمن کشاورز که شامگاه یک‌شنبه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، با بیان اینکه عدالت اجتماعی جز با برقراری عدالت قضائی محقق نمی‌شود، اظهار کرد: از لوازم عدالت قضائی قانون مستقل، قاضی مستقل و وکیل مستقل است؛ امری که در شرایط کنونی تحقق آن با توجه به مشکلات و مسائلی که در صنف وکالت وجود داشته و دارد، ممکن نیست.

وی در خصوص استاد کشاورز خاطرنشان کرد: مرحوم بهمن کشاورز از کنشگران اصلی صنف وکالت در طول 40 سال حرفه وکالت بودند که ایشان را به عنوان پهلوان این صنف تلقی می‌کنم که کلام، بیان و شیوه‌اش بسیار اثرگذار بود.

رئیس پیشین کانون وکلای مرکز یادآور شد: رقابتی بین ما وجود داشت اما کسانی که بنده را می‌شناسند می‌دانند از ارادت و علاقه‌مندی‌ام به ایشان کم نکرد.

نجفی توانا یادآور شد: فقدان ایشان در شرایط اقتصادی تحریمی بسیار برای خانواده وی و جامعه وکالت جانگداز است.

وی گفت: مهمترین شخصیت و منش مرحوم کشاورز ادب ایشان بود. وی اصول را می‌دانست که این مساله در شرایط سخت و دشوار امر آسانی نبود، اما ایشان هر وقت به گفتمان رسانه‌ای می‌رسید آشکارا از ارزش‌های صنف وکالت دفاع می‌کرد.

رئیس پیشین کانون وکلای مرکز اظهار کرد: آن مرحوم نمرده چون منش وی زنده است. مکتب استاد کشاورز مکتبی پایدار است.

نجفی توانا عنوان کرد: دوستان بدانند ما شرایط سختی را می‌گذرانیم. کشاورز یک نفر نبود یک مکتب بود.

وی در پایان گفت: باید در مسیر عدالت قضائی حرکت کنیم و عدالت قضائی بدون حضور وکیل مستقل امکانپذیر نیست که امیدوارم آقای رئیسی نگاه ویژه‌‌ای به این مجموعه داشته باشند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.