×

بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی

بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت که بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی فردا در دستور کار کمیسیون قضائی مجلس قرار دارد

بررسی-ایرادات-شورای-نگهبان-به-لایحه-اعطای-تابعیت-به-فرزندان-زنان-ایرانی

یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت که بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی فردا در دستور کار کمیسیون قضائی مجلس قرار دارد.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با گفت: طبق مذاکراتی که با شورای نگهبان داشتیم بحث رد لایحه اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی و مردان خارجی مطرح نیست بلکه شورای نگهبان دو ایراد به این لایحه گرفته که این ایرادات در جلسه فردا یکشنبه کمیسیون قضائی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گفته ذوالقدر، نمایندگان در تلاش هستند که ایرادات شورای نگهبان به این لایحه رفع شود.

طیبه سیاوشی نیز در این باره به ایسنا گفت: شورای نگهبان دو ایراد به این لایحه گرفته که یکی از آنها مربوط به این است که در لایحه آمده در صورت درخواست مادر تابعیت تا 18 سالگی اعطا می‌شود و در غیر این صورت فرزند می‌تواند بعد از رسیدن به 18 سال درخواست تابعیت کند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی تابعیت اعطا می‌شود، در ایراد شورای نگهبان این بخش مورد بحث است.

وی اضافه کرد: ایراد دوم شورای نگهبان مربوط به موردی است که دولت مکلف به اعطای اقامت به پدران این بچه‌ها شده و ایراد این است که نمی‌توان دولت را در این زمینه مکلف کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.